Please use this identifier to cite or link to this item:
https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/10141
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Логвиненко, Вікторія Михайлівна | - |
dc.contributor.author | Костишин, Емілія Іванівна | - |
dc.date.accessioned | 2021-05-17T23:40:29Z | - |
dc.date.available | 2021-05-17T23:40:29Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.issn | 2308-4855 (Print) | - |
dc.identifier.issn | 2308-4863 (Online) | - |
dc.identifier.uri | https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/10141 | - |
dc.description.abstract | Професійна діяльність фахівців ДСНС України передбачає роботу в умовах екстремальних, надзвичайних ситуацій і пов’язана з високим ризиком для життя і здоров’я. З огляду на специфіку професії зростає значення моральних мотивів фахівця, які спонукають до діяльності. Мета статті – визначити деонтологічні засади та морально-етичні чинники діяльності фахівців служби цивільного захисту. Проаналізовано сучасні педагогічні моделі формування готовності до професійної діяльності рятувальників та встановлено, що вони передбачають формування компетентностей, пов’язаних з морально-етичною проблематикою. З’ясовано, що для фахівця служби цивільного захисту професійний обов’язок є продовженням морального. Він постає як конкретне практичне завдання, виконання якого зумовлене об’єктивними, суспільними потребами збереження людського життя, благополуччя, стабільної життєдіяльності, матеріальних та природних об’єктів, суспільного блага загалом і навряд чи може бути здійснене кимось іншим. Усвідомлюючи об’єктивний зміст професійних вимог, і, сприймаючи їх як особистий моральний обов’язок, фахівець стає активним суб’єктом, який діятиме згідно із совістю, а не під зовнішнім примусом. Отже, професійна підготовка рятувальників має передбачати деонтологічну складову. Формування відповідної моральної культури вимагає організаційних, методичних перетворень освітнього процесу. Для підвищення рівня моральної культури фахівця ДСНС і формування морально-духовних та аксіологічно-мотивувальних компетентностей необхідно реалізовувати систему заходів із засвоєння моральних знань (норм, вимог) та формувати відповідні переконання і принципи, цінності, практичні навички, що доцільно робити в умовах закладу освіти. Важлива роль в цьому процесі належить педагогу, який здійснює цілеспрямований і опосередкований вплив на здобувачів освіти і повинен бути морально зрілою особистістю. | en_US |
dc.publisher | Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, В. Ільниць- кий, І. Зимомря]. – Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 49. Том 1. – С.280-284 | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Вип. 49. Том 1.;С. 280-286 | - |
dc.subject | фахівець ДСНС України | en_US |
dc.subject | професійна етика | en_US |
dc.subject | деонтологія | en_US |
dc.subject | професійний обов’язок | en_US |
dc.title | ДЕОНТОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ФАХІВЦІВ ДСНС УКРАЇНИ | en_US |
dc.title.alternative | DEONTOLOGICAL PRINCIPLES OF PROFESSIONAL ACTIVITY OF SPECIALISTS OF THE SES OF UKRAINE | en_US |
dc.title.alternative | Deontolohichni zasady profesiinoi diialnosti fakhivtsiv DSNS Ukrainy | - |
Appears in Collections: | 2022 2022 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Логвиненко В_Костишин Е.pdf | 384.63 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.