Please use this identifier to cite or link to this item:
https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/10816
Title: | АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ФІЛОСОФІЇ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ |
Authors: | Васянович, Григорій Будник, Олена |
Keywords: | філософія персоналізму філософія інтуїтивізму філософія прагматизму інклюзивна освіта дитини з особливими потребами освітній процес філософія інклюзії |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Професійна підготовка фахівців у вимірі нових освітніх реалій: український і зарубіжний досвід: монографія. Івано-Франківськ: НАІР, 2019. 340 с. |
Abstract: | У статті на основі першоджерел досліджено філософські основи дослідження проблем інклюзії. Акцентовано на трьох основних філософських аспектах розвитку інклюзивної освіти: персоналізму, інтуїтивізму та прагматизму. Такий підхід зумовлений тим, що в сучасних дослідженнях з окресленої проблематики переважно домінують раціоналістичні методологічні підходи, натомість ірраціоналістичні теорії часто залишаються поза увагою вчених. У трактуванні авторів філософія персоналізму відіграє важливе методологічне значення, оскільки допомагає з`ясувати сутність унікальності і неповторності кожної дитини, котра має особливі потреби, визначити реальні шляхи її духовно-морального й психофізичного розвитку. Доведено необхідність застосування інтуїтивного методу дослідження, який дозволяє активно сприяти комунікації суб’єктів взаємодії, розкривати їх духовний потенціал, здійснювати пошук шляхів формування мислення у дітей з особливими потребами, активно застосовуючи при цьому мову, культуру, мистецтво. Розкрито основні підходи класиків прагматизму щодо розуміння та прийняття дитини з обмеженими можливостями навчання. Наголошено на ідеї прагматизму, згідно з якою реальна свобода педагога та учня уможливлюється лише у відкритому демократичному суспільстві. Водночас жодна особистість не повинна відчувати себе «зайвою», непотрібною суспільству, інакше це призводить до депресії, душевного розпачу і втрати сенсу життя. |
URI: | https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/10816 |
ISBN: | 978-966-2716-33-7 |
Appears in Collections: | 2019 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Васянович_Будник_ к.м._2019.pdf | 823.89 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.