Please use this identifier to cite or link to this item: https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/10919
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛогвиненко, Вікторія Михайлівна-
dc.contributor.authorГрицанюк, Віта Василівна-
dc.date.accessioned2021-08-15T06:59:51Z-
dc.date.available2021-08-15T06:59:51Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn2311-5491-
dc.identifier.urihttps://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/10919-
dc.description.abstractНадзвичайні ситуації, які виникають в сьогоденні, мають надзвичайно високий рівень небезпеки та несуть загрози для життя і здоров’я рятувальників. Виникає потреба у фахівцях професійна готовність яких передбачає не лише спеціалізовані профільні компетентності, а й морально-особистісні якості, що спонукатимуть особу до відповід ної діяльності. Метою статті є розкриття значення морально-аксіологічних детермінант професійної діяльності фахівців служби цивільного захисту. Аргументовано, що для якісного виконання професійних завдань особою необхідні внутрішні мотиви та відповідні ціннісні орієнтації. Власне цінності виконують спонукальну роль для перетворен ня реальності і слугують підставами для дії. Відтак, окрім цінностей, які визначаються суб’єктивними потребами та інтересами, майбутній фахівець служби цивільного захисту має послуговуватися об’єктивними цінностями, такими як життя людини, суспільне благо, Батьківщина, природне довкілля, ін. Обґрунтовано, що морально-ціннісна система фахівця є вагомим чинником ефективності виконання ним посадових обов’язків; формування та вдосконалення моральної культури має включатися в професійну підготовку як необхідний елемент. Проаналізовано педагогічну модель професійної підготовки рятувальників. З’ясовано, що професійна компетентність фахівців служби цивільного захисту передбачає формування морально-особистісних якостей фахівця, в яких відображена специфіка фаху. Акцентовано, що освітній процес для майбутніх рятувальників, маючи технічне спрямування, повинен бути орієнтований на людину та суспільство. Запропоновано вивчення курсантами та студентами таких навчальних курсів як «Професійна етика та службовий етикет», «Деонтологія», інших предметів соціально-гуманітарного блоку. Також необхідно щоб викладання профільних, технічних дисциплін, які складають основу підготовки, мало гуманістичний контекст.en_US
dc.publisherНАУКОВИЙ ЧАСОПИС НАЦІОНАЛЬНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ М. П. ДРАГОМАНОВА. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова. Випуск 86. Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. С.142-145.en_US
dc.subjectфахівці служби цивільного захистуen_US
dc.subjectморальна свідомістьen_US
dc.subjectцінностіen_US
dc.subjectготовність до діяльностіen_US
dc.subjectпрофесійна підготовкаen_US
dc.titleМОРАЛЬНО-АКСІОЛОГІЧНІ ДЕТЕРМІНАНТИ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ФАХІВЦІВ СЛУЖБИ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУen_US
dc.title.alternativeMoral and axiological determinants of professional activity of civil protection service professionalsen_US
dc.title.alternativeMoralno-aksiolohichni determinanty profesiinoi diialnosti fakhivtsiv sluzhby tsyvilnoho zakhystu-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:2022
2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Логвиненко_Грицанюк_Часопис_86_2022.pdf785.82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.