Please use this identifier to cite or link to this item:
https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/11043
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Конівіцька, Тетяна Ярославівна | - |
dc.contributor.author | Кусій, Мирослава Ігорівна | - |
dc.date.accessioned | 2022-10-21T09:15:21Z | - |
dc.date.available | 2022-10-21T09:15:21Z | - |
dc.date.issued | 2022-07-25 | - |
dc.identifier.citation | 1. Академічна доброчесність: проблеми дотримання та пріоритети поширення серед молодих вчених : кол. моногр. / за заг. ред. Н. Г. Сорокіної, А. Є. Артюхова, І. О. Дегтярьової. Дніпро : ДРІДУ НАДУ, 2017. 169 с. 2. Акініна Н.Л. Академічна культура викладача ВНЗ. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. 2016. Вип. 22. С. 8–17. 3. Бухарестская декларация этических ценностей и принципов высшего образования в Европе, 10 августа 2005 г. ЮНЕСКО–СЕПЕС. 2005. URL: http://www.almamater.md/articles/879/ru.html 4. Колесніков А. Академічна доброчесність в українському освітньо-науковому просторі: проблеми та соціальні загрози. Регіональні аспекти розвитку продуктивних сил України. 2019. Вип. 24. С. 122–128. 5. Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти. URL: https://naqa.gov.ua/ (дата звернення: 05.06.2022). 6. Нова українська школа. URL: https://nus.org.ua/ (дата звернення: 29.05.2022) 7. Про освіту : Закон України від 05.09.2017 р. № 2145-VIII. Голос України. 2017. 27 вересня. (№ 178-179). C. 10–22. URL: https://zakon.rada.gov.ua/ laws/show/2145-19/page3#Text (дата звернення: 29.05.2022). 8. Проєкт сприяння академічній доброчесності в Україні (Strengthening Academic Integrity in Ukraine Project – SAIUP). URL: https://saiup.org.ua/pro-proekt/ (дата звернення: 06.06.2022). 9. Рижко О. «Плагіат як соціальнокомунікаційне явище» : монографія. Київ : Паливода А. В., 2017. 387 с. 10. Семеног О. М., Семеніхіна О. В., Безуглий Д. С. Формування академічної культури педагога-дослідника в умовах цифрового творчого середовища. Інформаційні технології і засоби навчання, 2017. Том 62. № 6. С. 240–251. URL: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/ITZN_2017_62_6_20 (дата звернення: 15.06.2022). 11. Тицька Я. «Академічна доброчесність» та «Академічна відповідальність» у забезпеченні якості освіти. Підприємництво, господарство і право. 2018. № 11. С. 192−195. 12. Фундаментальні цінності академічної доброчесності. Перекладено за виданням «The Fundamental Values of Academic Integrity», видання друге. Міжнародний центр академічної доброчесності. Ред. Тедді Фішман. Університет Клемсон. 1999. URL: https://www.donnu.edu.ua/wp-content/uploads/ sites/8/2019/08/Fundam.czinnosti-Akad.dobroch_.pdf (дата звернення: 04.06.2022). 13. Чумак О. В. Концепт категорії академічної доброчесності у вищій освіті. Теорія та методика управління освітою. 2017. № 2 (20). URL: http://umo.edu.ua/images/content/nashi_vydanya/ metod_upr_osvit/v2_17/%D0%A7%D1%83%D0%BC %D0%B0%D0%BA.pdf (дата звернення: 15.06.2022). 14. Шліхта Н., Шліхта І. Основи академічного письма : Методичні рекомендації та програма курсу. К., 2016. 61 с. https://naqa.gov.ua/wp-content/ uploads/2019/05/Academic_Writing_Course.pdf 15. Central and Eastern European Network of Quality Assurance Agencies in Higher Education (CEENQA). Мережа агенцій із забезпечення якості вищої освіти Центральної та Східної Європи. URL: https://www.ceenqa.org/ (дата звернення: 18.06.2022). 16. Council of Europe Platform on Ethics, Transparency and Integrity in Education (ETINED). Платформа Ради Європи з етики, прозорості та доброчесності в освіті. URL: https://www.coe.int/en/ web/portal/home (дата звернення: 18.06.2022). 17. European Association for Quality Assurance in Higher Education. (ENQA) Європейська асоціація із забезпечення якості вищої освіти. URL: https://www.enqa.eu/about-enqa (дата звернення: 18.06.2022). 18. International Center for Academic Integrity (ICAI). Міжнародний центр академічної доброчесності. URL: https://academicintegrity.org/ (дата звернення: 18.06.2022). 19. International Network for Quality Assurance Agencies in Higher Education (INQAAHE). Міжнародна мережа агентств із забезпечення якості у вищій освіті. URL: https://www.inqaahe.org/ (дата звернення: 18.06.2022). | en_US |
dc.identifier.issn | 2663-6085 | - |
dc.identifier.uri | https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/11043 | - |
dc.description.abstract | Стаття присвячена питанням впровадження та реалізації академічної доброчесності у закладах вищої освіти України. У статті окреслено поняття академічної доброчесності як складової академічної культури та зазначено, що академічна доброчесність є стрижневою складовою академічної культури й одним із компонентів системи забезпечення якості освіти, в основу якої закладено обов’язкове дотримання фундаментальних цінностей: чесності, довіри, поваги, справедливості відповідальності, а також сміливості діяти. Охарактеризовано низку важливих міжнародних та державних інституцій, організацій, центрів, а також проєктів та стратегій, створених з метою забезпечення академічної доброчесності, їх роль та діяльність у забезпеченні академічної доброчесності на державному рівні та у закладах освіти України. Розглянуто питання впровадження та реалізації принципів академічної доброчесності в закладах вищої освіти. Виокремлено та проаналізовано низку освітніх програм закладів вищої освіти щодо впровадження дисциплін з питань забезпечення академічної доброчесності для здобувачів усіх освітньо-наукових рівнів та зазначено, що питання дотримання принципів академічної доброчесності нині активно розглядаються в усіх ланках освіти, а дисципліни з питань академічної доброчесності для студентів різних освітніх рівнів розроблено та впроваджено в навчальні плани низки ЗВО, проте досі не є обов’язковим компонентом освітніх програм. Зауважено, що доцільним є розроблення та впровадження навчального курсу з питань академічної доброчесності для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, оскільки сьогодні є недостатнє ознайомлення з принципами академічної доброчесності в закладах загальної середньої освіти. | en_US |
dc.publisher | ІННОВАЦІЙНА ПЕДАГОГІКА. ПУ «Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій», Випуск 49. Том 2. 2022. С. 144-148. | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Випуск 49. Том 2; | - |
dc.subject | академічна доброчесність | en_US |
dc.subject | академічна культура | en_US |
dc.subject | заклади вищої освіти | en_US |
dc.subject | принципи академічної доброчесності | en_US |
dc.subject | фундаментальні цінності академічної доброчесності | en_US |
dc.title | АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ В ОСВІТНЬО-НАУКОВОМУ ПРОСТОРІ: ПИТАННЯ РЕАЛІЗАЦІЇ | en_US |
dc.title.alternative | ACADEMIC INTEGRITY IN THE EDUCATIONAL AND SCIENTIFIC AREA: ISSUES OF IMPLEMENTATION | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | 2022 2022 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.