Please use this identifier to cite or link to this item: https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/11851
Title: Управління ризиками виникнення надзвичайних ситуацій пов’язаних з затопленням територій на рівні об’єднаних територіальних громад
Other Titles: Risk management of emergency situations related to the flooding of territories at the level of united territorial communities
Authors: Гаврись, Андрій Петрович
Яковчук, Роман Святославович
Стародуб, Юрій Петрович
Тур, Назарій Євгенович
Keywords: цивільна безпека
ризик
моделювання
Issue Date: 2023
Publisher: Наукових журнал «Науковий вісник: Цивільний захист та пожежна безпека». – ІДУ НД. – Київ. 2023. – № 1 (15). – с.101-109.
Citation: 1. Офіційний сайт National Intelligence Council – Global Trends. Available at: www.dni.gov/nic/globaltrends. 2. Стародуб, Ю. П., Гаврись, А. П., Ковальчук, В. М., Рогуля, А. О., Філіппова, В. Досягнення стабільного розвитку територій шляхом реалізації проєкту визначення зон паводкового затоплення в Україні. Збірник наукових праць Черкаського інституту пожежної безпеки імені Героїв Чорнобиля Національного університету цивільного захисту України «Надзвичайні ситуації: попередження та ліквідація». Черкаси. 2022. 6 (1). С.103-114. 3. Федорчак, В. В. (2018). Механізми державного управління ризиками виникнення надзвичайних ситуацій в Україні. Національний університет цивільного захисту України. Харків, 429с. 4. Федорчак, В. В. (2018). Аналіз й оцінка особливостей функціонування організаційного механізму державного управління ризиками виникнення надзвичайних ситуацій в Україні. Інвестиції: практика та досвід, (6), С. 49-51. 5. Іванова, Т. В. (2020) Механізми державного управління ризиками надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру. Вчені записки, 2202086. С. 86-89. 6. Гусаріна, Н. В., Гусарина, Н. В., Черкасова, С. О., & Черкасова, С. А. (2021). Ризик менеджмент надзвичайних ситуацій. Економічний журнал Одеського політехнічного університету, (3 (17)). С. 63-68. 7. Занора, В. О., Зачосова, Н. В. (2020). Управління ризиками проєктів розвитку підприємства: теоретико-методичні засади. Приазовський економічний вісник, 1(18), С. 82-86. 8. Івануса, А. І., Яковчук, Р. С., Ємельяненко, С. О., & Івануса, З. З. (2019). Управлінські та інформаційні особливості проекту безпечної експлуатації спортивно-видовищних споруд. Науковий Вісник НЛТУ України, (29, (8)). С. 134-141. 9. Данкевич, В. Ё., Прокопчук, О., & Усюк, Т. В. (2020). Партисипативне управління локальною безпекою територіальних громад: досвід і практика ЄС. Problemy Ekonomiky, (4), 35-41. 10. Andrew Maskrey (2011) Revisiting community-based disaster risk management, Environmental Hazards, 10:1, 42-52, DOI: 10.3763/ehaz.2011.0005. 11. Harry Smith, Soledad Garcia Ferrari, Gabriela M. Medero, Helena Rivera, Françoise Coupé, Mónica Elizabeth Mejía Escalante, Wilmar Castro Mera, Carlos Alberto Montoya Correa, Alex Abiko, Fernando A. M. Marinho. (2022) Exploring appropriate socio-technical arrangements for the co-production of landslide risk management strategies in informal neighbourhoods in Colombia and Brazil. International Journal of Urban Sustainable Development 14:1, pages 242-263. 12. Robert Šakić Trogrlić, Grant B. Wright, Adebayo J. Adeloye, Melanie J. Duncan, Faidess Mwale. (2018) Taking stock of community-based flood risk management in Malawi: different stakeholders, different perspectives. Environmental Hazards 17:2, pages 107-127. 13. Thanh Mai, Shahbaz Mushtaq, Kate Reardon-Smith, Paul Webb, Roger Stone, Jarrod Kath, Duc-Anh An-Vo, Defining flood risk management strategies: A systems approach, International Journal of Disaster Risk Reduction, Volume 47, 2020, 101550, ISSN 2212-4209, https://doi.org/10.1016/j.ijdrr.2020.101550. 14. Starodub, Y. ., Karabyn, V. ., Havrys, A. ., Kovalchuk, V. ., Rogulia, A. ., & Yemelyanenko, S. . (2022). Geophysical research in the pre-Carpathian hydrosphere situation for the environmental civil protection purposes. Geofizicheskiy Zhurnal, 44(4), 171–182. https://doi.org/10.24028/gj.v44i4.264847 15. Starodub, Y. P. & Havrys, A. P., (2018). Conceptual model of portfolio management project for territories protection against flooding. MATEC Web of Conferences 247, 00019 (2018) https://doi.org/10.1051/matecconf/201824700019 16. Рогуля, А. О. (2018). Реалізація державної політики у сфері безпеки життєдіяльності на рівні територіальних громад. Державне управління та місцеве самоврядування, (3), 157-163. 17. Рогуля, А. (2021). Аналіз ефективності діяльності органів місцевого самоврядування з організації безпеки життєдіяльності територіальних громад на основі економетричного моделювання. Науковий вісник: Державне управління, (1 (7)), 242-267. 18. Стародуб, Ю. П., Гаврись, А. П., & Федюк, Я. І. (2014). Структура та методологія управління ризиками надзвичайних ситуацій природного та техногенного характеру. Управління проектами і розвиток виробництва, (1 (49)). С. 25-32. 19. Настанова щодо інженерного захисту територій, будівель і споруд від підтоплення та затоплення: ДСТУ-Н Б В.1.1-38:2016. Київ: УкрНДНЦ, 2016. 163с
Abstract: У статті проаналізовано останні дослідження та публікації з функціонування організаційного механізму державного управління ризиками виникнення надзвичайних ситуацій, аспекти управління ризиками на об’єктовому рівні підприємств, установ та організацій, закордонний досвід минулих та поточних ініціатив на рівні громади чи місцевого рівня щодо управління ризиками надзвичайних ситуацій, стратегію спільного управління ризиками зсувів та повеней для поселень в провідних країнах та «країнах третього світу», моделі та механізми реалізації проєктів захисту територій від затоплення та сучасні аспекти реалізації державної політики у сфері безпеки життєдіяльності територіальних громад, де держава в процесі децентралізації органів місцевого самоврядування делегує свої повноваження забезпечення безпеки життєдіяльності. Зроблено висновок, що на сьогоднішній день розроблені моделі управління ризиками виникнення надзвичайних ситуацій лише на державному рівні, а на інших рівнях, в тому числі рівні об’єднаних територіальних громад названі механізми не розроблялися. Авторами розроблену модель управління ризиками виникнення затоплення територій на рівні об’єднаної територіальної громади, що включає процес аналізу територій, що поділяється на вісім етапів та процес погодження, що складається з трьох кроків. До кожного етапу і кроку процесів подано рекомендації щодо виконання з можливим прикладами їх реалізації. Додатково наведено таблицю-приклад виконання другого етапу аналізу територій, що наочно демонструє очікуваний результат від його виконання. Крім того, детально описано процес погодження проєкту, що був обраний в результаті аналізу, з керівництвом громади та мешканцями, а також підготовку його до затвердження. Даний процес складається з: інформування мешканців громади про результати аналізу, розроблення детальних кроків реалізації проєкту та визначення можливих джерел фінансування.
URI: https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/11851
Appears in Collections:2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Стаття ІДУ НД 2023.pdf2.35 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.