Please use this identifier to cite or link to this item: https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/12625
Title: ОБҐРУНТУВАННЯ ПАРАМЕТРІВ ОБЛАШТУВАННЯ ПАРКУВАЛЬНОГО МІСЦЯ ЕЛЕКТРОМОБІЛЯ ДЛЯ ПОПЕРЕДЖЕННЯ РОЗПОВСЮДЖЕННЯ ГОРІННЯ НА ЗАКРИТОМУ ПАРКІНГУ
Authors: Лазаренко, Олександр
Пархоменко, Володимир
Беседа, Андрій
Keywords: електромобілі, паркінг, паркувальне місце, горіння електромобіля
Issue Date: 3-Dec-2023
Publisher: ЛДУБЖД
Abstract: Вступ. Електромобілі та інші види транспорту на електричному ході все сильніше та ґрунтовніше входять в життя людей. Одночасно з беззаперечними перевагами такого виду транспорту зростає прихована загроза та постають нові виклики перед суспільством. Сучасний практичний досвід та неодноразові наукові дослідження показують, що гасіння акумуляторної батареї електромобіля супроводжується значними складнощами та вимагає особливого тактичного підходу. Все частіше в великих містах задля зручності та забезпечення комфортного перебування облаштовують багаторівневі підземні та надземні паркінгі, що своєю чергою створює нові виклики та вимагає вносити зміни до існуючих та розробляти нові нормативно-правові документи. Мета та задачі дослідження. Метою цієї роботи є представлення концепції облаштування паркувального місця для електромобіля на багаторівневих надземних та підземних паркінгах. У відповідності до поставленої мети в роботі визначено наступні задачі: проаналізувати сучасний досвід гасіння електромобілів та сучасні напрямки попередження виникнення подібних пожеж, розробити та обґрунтувати концепцію паркувального місця для електромобіля. Методи. Для досягнення поставлених задач дослідження в роботі здійснено теоретичний аналіз існуючого закордонного досвіду щодо проведення гасіння акумуляторних батарей електромобілів та нормативно-правових документів які регламентують облаштування паркувальних місць. Використовуючи отримані дані було проведено розрахунок оптимальних параметрів паркувального місця для електромобіля та запропоновано систему дренчерного пожежогасіння з відповідними характеристиками. Результати. За результатами дослідження запропоновано концепцію облаштування парувального місця для електромобіля з загальною площею 28 м2 (з розрахунку 4×7 метри), одночасно з тим паркувальне місце облаштовується пологим з’їздом під кутом 100. В якості системи пожежогасіння акумуляторної батареї пропонується розмістити 28 зрошувачів (вмонтованих в підлогу) з загальною витратою води 217 л/хв. Додатково, для забезпечення остаточного охолодження акумуляторної батареї та попередження розповсюдження горіння пропонується облаштувати паркувальне місце спеціальними обмежувальними бортиками висотою 250 мм задля створення умов наповнення всього об’єму паркувального місця водою у разу спрацювання стаціонарної системи пожежогасіння або подачі води оперативно-рятувальними підрозділами. Висновки. Запропонована концепція та визначені геометричні параметри паркувального місця для електромобіля дозволяють сформувати та в подальшому реалізувати принципово нові підходи до облаштування та формування концепції безпеки закритих паркінгів. Подальші дослідження повинні бути зосередженні на проектуванні та створенні відповідного експериментального стенду з можливостями дослідження запропонованих значень та визначення доцільності запропонованого методу. Експериментальні дослідження перш за все повинні обґрунтувати оптимальну висоту обмежувального бортика паркувального місця та ефективність використання відповідної кількості зрошувачів для охолодження акумуляторної батареї електромобіля.
URI: https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/12625
ISSN: 2078-6662
Appears in Collections:2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lazarenko_Parhomenko.pdf656.85 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.