Please use this identifier to cite or link to this item:
https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/1329
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Шибрук, Оксана В"ячеславівна | - |
dc.date.accessioned | 2016-09-29T05:47:23Z | - |
dc.date.available | 2016-09-29T05:47:23Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.issn | 2308-1996 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/1329 | - |
dc.description.abstract | В статті представлена роль самооцінки та рівня домагань у структурі Я-концепції. Запропоноване теоретичне обгрунтування самооцінки та рівня домагань. Визначено, що особистість сприймає, зокрема, себе та свої стосунки з людьми і ставлення до явищ свого оточення так, щоб це відповідало її Я-структурі. Ставлення до світу і оточуючих, здатність прий мати самостійні рішення, чинити вільні і відповідальні дії визначаються характером уявлень індивіда про себе. У зв'язку з цим формування адекватного Я-образу вважається одним з найважливіших завдань у процесі розвитку гармонійної особис тості професіонала. Як структурний компонент Я-концепції самооцінка характеризується передусім, відмінністю між реаль ним та ідеальним Я, до якого суб'єкт прагне. Основними вимірами самооцінки є: ступінь її адекватності, висота та міра її стійкості. Вказано, що від правильності самооцінки своїх можливостей залежить рівень домагань особистості. Рівень дома гань суттєво залежить від образу Я, зокрема Я-ідеального (відповідно до образу себе в майбутньому людина ставить за вдання досягнути цього образу). Самооцінка особистістю своїх якостей визначає оцінку можливостей в досягненні цілей в різних сферах поведінки і діяльності. Виявлено, що при гармонійному поєднанні самооцінки та рівня домагань може фор муватися збалансована особистість, з позитивною Я-концепціеї, а при розбіжності цих параметрів - дискомфорт, що викли кає підвищення тривожності. Курсант із заниженим рівнем, зустрівшись із новими завданнями, переживає невпевненість, тривогу, боїться втратити свій авторитет, а тому намагається відмовитися від них, тому й не використовує свої потенційні можливості. І Іри завищеному рівні домагань індивід береться вирішувати непосильні проблеми, а тому часто зазнає невдач. Проведено дослідження у якому, встановлено, що є багато курсантів із відповідною самооцінкою і рівнем домагань, що є сприятливим показником для формування майбутніх професіоналів, але виявлено значну кількість осіб, яких необхідно спрямувати на реальну оцінку себе і різноманітних труднощів. | uk |
dc.publisher | Science and Education a New Dimension. | uk |
dc.relation.ispartofseries | Pedagogy and Psyctology;38/III (19) | - |
dc.subject | самооцінка, рівень домагань, рівень диференціації, Я-концепція, самореалізація | uk |
dc.title | Самооцінка та рівень домагань у структурі Я -концепції курсантів | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | 2015 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Шибрук міжнар. стаття. Будапешт.pdf | 292.09 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.