Please use this identifier to cite or link to this item: https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/1329
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorШибрук, Оксана В"ячеславівна-
dc.date.accessioned2016-09-29T05:47:23Z-
dc.date.available2016-09-29T05:47:23Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.issn2308-1996-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/1329-
dc.description.abstractВ статті представлена роль самооцінки та рівня домагань у структурі Я-концепції. Запропоноване теоретичне обгрунтування самооцінки та рівня домагань. Визначено, що особистість сприймає, зокрема, себе та свої стосунки з людьми і ставлення до явищ свого оточення так, щоб це відповідало її Я-структурі. Ставлення до світу і оточуючих, здатність прий­ мати самостійні рішення, чинити вільні і відповідальні дії визначаються характером уявлень індивіда про себе. У зв'язку з цим формування адекватного Я-образу вважається одним з найважливіших завдань у процесі розвитку гармонійної особис­ тості професіонала. Як структурний компонент Я-концепції самооцінка характеризується передусім, відмінністю між реаль­ ним та ідеальним Я, до якого суб'єкт прагне. Основними вимірами самооцінки є: ступінь її адекватності, висота та міра її стійкості. Вказано, що від правильності самооцінки своїх можливостей залежить рівень домагань особистості. Рівень дома­ гань суттєво залежить від образу Я, зокрема Я-ідеального (відповідно до образу себе в майбутньому людина ставить за­ вдання досягнути цього образу). Самооцінка особистістю своїх якостей визначає оцінку можливостей в досягненні цілей в різних сферах поведінки і діяльності. Виявлено, що при гармонійному поєднанні самооцінки та рівня домагань може фор­ муватися збалансована особистість, з позитивною Я-концепціеї, а при розбіжності цих параметрів - дискомфорт, що викли­ кає підвищення тривожності. Курсант із заниженим рівнем, зустрівшись із новими завданнями, переживає невпевненість, тривогу, боїться втратити свій авторитет, а тому намагається відмовитися від них, тому й не використовує свої потенційні можливості. І Іри завищеному рівні домагань індивід береться вирішувати непосильні проблеми, а тому часто зазнає невдач. Проведено дослідження у якому, встановлено, що є багато курсантів із відповідною самооцінкою і рівнем домагань, що є сприятливим показником для формування майбутніх професіоналів, але виявлено значну кількість осіб, яких необхідно спрямувати на реальну оцінку себе і різноманітних труднощів.uk
dc.publisherScience and Education a New Dimension.uk
dc.relation.ispartofseriesPedagogy and Psyctology;38/III (19)-
dc.subjectсамооцінка, рівень домагань, рівень диференціації, Я-концепція, самореалізаціяuk
dc.titleСамооцінка та рівень домагань у структурі Я -концепції курсантівuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Шибрук міжнар. стаття. Будапешт.pdf292.09 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.