Please use this identifier to cite or link to this item:
https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/13681
Title: | ПСИХОПЕДАГОГІКА У ПРОФЕСІЙНО-ЕКСТРЕМАЛЬНІЙ ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ ГАЛУЗІ БЕЗПЕКИ ЛЮДИНИ |
Other Titles: | PSYCHOPEDAGOGY IN PROFESSIONAL EXTREME TRAINING FOR HUMAN SECURITY SPECIALISTS |
Authors: | Коваль, Ігор Святославович Козяр, Михайло Миколайович |
Keywords: | психологія педагогіка психопедагогіка професійно-екстремальна підготовка ахівці галузі безпеки людини |
Issue Date: | 28-Jun-2024 |
Publisher: | НАПН України |
Citation: | Козяр М. М., Коваль І. С. Психопедагогіка у професійно-екстремальній підготовці фахівців галузі безпеки людини. Вісник НАПН України. Том 6. № 1. 2024. С. 1-13. https://doi.org/10.37472/v.naes.2024.6140. |
Abstract: | У статті розглядається психопедагогіка як наукова дисципліна, що вивчає психологічні та педагогічні аспекти підготовки фахівців галузі безпеки людини. З’ясовано, що мета професійно-екстремальної підготовки полягає у набутті рятувальниками сукупності знань, умінь, навичок і компетентностей, необхідних для ефективної діяльності в надзвичайних ситуаціях. Виокремлено та обґрунтовано етапи розвитку психопедагогіки, а саме: філософсько-педагогічного або загально-дидактичного розвитку психолого-педагогічних ідей; теоретичного обґрунтовування психопедагогіки як науки; експериментального й організаційного становлення; розвитку вітчизняної психопедагогіки; розвитку психопедагогіки в незалежній Україні.На основі аналізу наукової літератури доведено, що психопедагогіка професійно-екстремальної підготовки є галуззю психопедагогіки, котра досліджує психологічні та педагогічні аспекти, які проявляються в нерозривній єдності й переплетенні в процесі професійно-екстремальної індивідуальної та групової підготовки фахівців галузі безпеки людини. Визначено, що її предметом є закономірності функціонування і прояву психіки рятувальника та перебігу соціально-психологічних явищ у групах під час педагогічного забезпечення цілеспрямованої їх підготовки до діяльності в надзвичайних ситуаціях. Визначено нерозривність психопедагогіки професійно-екстремальної підготовки з різними науками, серед яких філософія, соціологія, етика, естетика, фізіологія, ергономіка, кібернетика, інформатика, деякі фізико-математичні та технічні науки.Зроблено висновок, що психопедагогіка у професійно-екстремальній підготовці виступає інтегрованою наукою, яка поєднує принципи психології та педагогіки для ефективної підготовки фахівців галузі безпеки людини, а також продукує їх готовність до будь-яких професійних викликів, поєднуючи знання і практичні навички з психологічною стійкістю та адаптивністю. |
URI: | https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/13681 |
Appears in Collections: | 2024 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ПСИХОПЕДАГОГІКА У ПРОФЕСІЙНО-ЕКСТРЕМАЛЬНІЙ ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ ГАЛУЗІ БЕЗПЕКИ ЛЮДИНИ.pdf | 401.18 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.