Please use this identifier to cite or link to this item: https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/14604
Title: ЗАСТОСУВАННЯ ІНСТРУМЕНТАРІЮ КЛАСТЕРИЗАЦІЇ ЧАСУ В БІЗНЕС-ПЛАНУВАННІ
Authors: Фединець, Н.І.
Саврас, І.З.
Keywords: час, бізнес-планування, кластеризація часу, менеджер, кластери
Issue Date: 2024
Publisher: Електронний журнал «Ефективна економіка»
Abstract: У статті авторами розглянуто сутність кластеризації часу. Зазначено, що кластеризація часу як сучасний інструментарій та метод використовується в різних сферах людської діяльності, зокрема й у сфері економіки. Доведено, що кластеризація часу є вкрай актуальною в бізнес-плануванні. Зазначено, що основними напрямами застосування кластеризації часу в бізнес-плануванні є оптимізація робочого графіку, прогнозування попиту, ефективність маркетингу, планування ресурсів. Аргументовано, що в умовах кризи особливу увагу слід зосередити на оптимізації робочого часу через застосування кластеризації часових ресурсів в бізнес-плануванні. У структурі робочого часу керівника вищої ланки виділено такі кластери часу як: планові зустрічі та наради, незаплановані зустрічі, робота з документами, поїздки, телефонні розмови. Менеджери середнього рівня акцентуються на контролі за об’єктами управління, нарадах, зборах та прийомах відвідувачів, ділових зустрічах та телефонних розмовах. Що стосується менеджерів низького рівня, основним кластером часу, на який вони звертають увагу, є контроль за об’єктами управління. З’ясовано, що існують певні недоліки у розподілі особистого часу для менеджерів різних рівнів управління. Серед поглиначів часу управлінського персоналу, що значно знижують ефективність його праці названо нестримне бажання вирішувати все й відразу, погане планування, нездатність сказати “ні”, “безладне” робоче місце, бажання знати все. Досліджено, що в середньому в день на кожного працівника припадає 14,6 хв. неефективного часу. З’ясовано що основними кластерами часу в організації є наради, збори, прийоми відвідувачів, службові поїздки, ділові зустрічі, телефонні розмови, робота з документами, контроль за працівниками та процесами, відпочинок та особисті потреби, підготовча та організаційна робота. У процесі прийняття рішень в організації, загалом можна виділити наступні кластери часу, пов’язанні зі збором та аналізом інформації, аналітичним мислення, формуванням альтернатив, прийняттям рішення, реалізацією та оцінкою. Наведено кластери часу, що забезпечують ефективне планування роботи менеджерів підприємства Запропоновано ряд дій для реалізації зазначених кластерів. Зазначено, що можливою в організації є кластеризація часу за біоритмами та групами працівників.
URI: https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/14604
Appears in Collections:2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1.pdf571.47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.