Please use this identifier to cite or link to this item:
https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/15153
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Великий, Роман Георгійович | - |
dc.contributor.author | Хлипавка, Галина Григорівна | - |
dc.date.accessioned | 2024-12-08T10:56:51Z | - |
dc.date.available | 2024-12-08T10:56:51Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.issn | 2710-4664 | - |
dc.identifier.uri | https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/15153 | - |
dc.description.abstract | У статті здійснено детальний аналіз трансформації образу Бога у творчості українських письменників початку XXI століття, що відображає глибокі культурні, соціальні та історичні зміни в українському суспільстві. В умовах глобалізації та постмодернізму релігійні концепти стають предметом активного переосмислення, що призводить до еволюції образу Бога в літературі. Традиційні уявлення про божественне поступаються місцем новим, часто суперечливим трактуванням, що відображають індивідуальні та колективні переживання українського народу. Дослідження показує, що образ Бога у творчості Юрія Андруховича, Ліни Костенко та Оксани Забужко постає як складна, динамічна конструкція, яка реагує на зміни в соціальному середовищі. Автори використовують образ Бога не тільки як символ релігійності, але і як відображення особистісних ідентичностей, моральних дилем та екзистенційних пошуків. Наприклад, у романах Андруховича «Перверзія» та «Дванадцять обручів» Бог постає як об’єкт філософських роздумів, що відображає кризу духовності та пошук нових сенсів у постмодерному світі. Ліна Костенко у «Записках українського самашедшого» зображає образ Бога як символ надії в умовах безнадійності, а Оксана Забужко у «Музеї покинутих секретів» використовує його для висвітлення теми історичної пам’яті та справедливості. Таким чином, трансформація образу Бога в українській літературі початку XXI століття свідчить про глибокі зміни в культурному та духовному житті суспільства, які потребують подальшого вивчення та осмислення. Образ Бога більше не є статичним ідеалом, а стає живим, адаптивним символом, що відображає пошуки нової духовності в умовах швидко змінюваного світу. Ця тенденція до переосмислення божественного свідчить про прагнення письменників не лише зрозуміти сучасність, а й знайти нові шляхи для духовного розвитку суспільства в цілому | en_US |
dc.language.iso | ua | en_US |
dc.publisher | ВЧЕНІ ЗАПИСКИ ТАВРІЙСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ В. І. ВЕРНАДСЬКОГО Серія: Філологія. Журналістикам | en_US |
dc.subject | образ Бога | en_US |
dc.subject | українська література | en_US |
dc.subject | релігійні уявлення | en_US |
dc.subject | духовність | en_US |
dc.subject | соціокультурні зміни | en_US |
dc.subject | філософські пошуки | en_US |
dc.subject | постмодернізм | en_US |
dc.subject | ідентичність | en_US |
dc.subject | моральні цінності | en_US |
dc.title | ТРАНСФОРМАЦІЯ ОБРАЗУ БОГА У ТВОРЧОСТІ УКРАЇНСЬКИХ ПИСЬМЕННИКІВ ПОЧАТКУ XXI СТОЛІТТЯ | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | 2024 2024 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ТРАНСФОРМАЦІЯ ОБРАЗУ БОГА У ТВОРЧОСТІ УКРАЇНСЬКИХ.pdf | ТРАНСФОРМАЦІЯ ОБРАЗУ БОГА У ТВОРЧОСТІ УКРАЇНСЬКИХ ПИСЬМЕННИКІВ ПОЧАТКУ XXI СТОЛІТТЯ | 299.06 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.