Please use this identifier to cite or link to this item:
https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/15870
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Конівіцька, Тетяна | - |
dc.date.accessioned | 2025-04-30T13:12:02Z | - |
dc.date.available | 2025-04-30T13:12:02Z | - |
dc.date.issued | 2025-04-30 | - |
dc.identifier.citation | 1. Брюховецька Л. І. «Війна культур» чи загроза асиміляції? Українське поетичне кіно як фактор національного самоствердження. Наукові записки. Том 75. Теорія та історія культури. 2008. 77–84. 2. Брюховецька Л. І. Українське радянське кіно; ревізія чи скасування? УКУЛЬТУРА. 09.09.2024. URL: https://uculture.com.ua/publications/89?tab=video. 3. Брюховецька О. В. Українське поетичне кіно в контексті національного питання в СРСР. Наукові записки НаУКМА. Том 127. Теорія та історія культури. 2012. С. 40–45. 4. Джулай Д. Шість заборонених в СРСР українських фільмів. Радіо «Свобода», 21 травня 2019 року. URL: https://www.radiosvoboda.org/a/top-zaboronenyh-ukrainskyh-filmiv/29954138.html. 5. Дяк Л. Сучасні іміджеві проекти в національному кінематографі. Нова інформаційна ситуація та тенденції альтернативного розвитку ЗМК в Україні: зб. тез доповідей І Всеукраїнської науково-практичної конференції студентів та молодих вчених, м Острог, 12-13 квітня 2010 р. Острог: Національний університет «Острозька академія». 2010. С. 14–17. URL: http://www.oa.edu.ua/doc/zbirnik.pdf. 6. Іллєнко Ю. Г. Юрко Іллєнко – Апостолові Петру. Автопортрет альтер его (себе іншого): Роман-хараман в одній книзі. Тернопіль: Богдан. 2011. 1016 с. 7. Її вважали втраченою! Україномовна версія фільму Лісова пісня. Мавка. Огляд. Аргумент кіно. 1981р. URL: https://www.youtube.com/watch?v=Fd0NhDHX2gU. 8. Котубей-Геруцька О. Заборонені квіти, звуки й мова: Юрій Гармаш, Лдмила Єфіменко, Леонід Грабовський про репресії в радянському кіно. URL: https://surl.li/kemknp 9. Шевчук Ю. Мова в сучасному кінематографі України. Збруч. URL: https://zbruc.eu/ node/102930. 10. «Юрій Іллєнко: «Наша головна мета – відроджувати українця в Україні». УНІВЕРСУМ, 2023. № 11-12. С. 36–42. URL: https://universum.lviv.ua/data/magarticles/files/3417.pdf. | en_US |
dc.identifier.issn | 2710-4656 | - |
dc.identifier.uri | https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/15870 | - |
dc.description.abstract | Стаття присвячена питанню статусу української мови в кінематографі періоду поетичного кіно. Зауважено, що український кінематограф періоду поетичного кіно є документальним свідченням того, як мову на екрані перетворювали на знаряддя знищення національнокультурної ідентичности, як намагалися не допускати, щоб українська мова стала основою самоідентифікації українців. У статті розглянуто фільми поетичного кіно та зазначено, що на сьогодні вони є важливим аспектом осмислення національно-культурної ідентичности. У статті проаналізовано історичний період розвитку кіноматографа. Досліджено українську мову фільмів та розвиток українського кіномистецтва того періоду поетичного кіно. Окреслено заборону та знищення україномовних фільмів періоду поетичного кіно, віднайдення і відновлення їх сьогодні. Виокремлено фільми, які пройшли процес імперського «присвоєння», зокрема «За двома зайцями», «Лісова пісня. Мавка», «Легенда про княгиню Ольгу» тощо, та проаналізовано долю їхніх україномовних версій. Також виокремлено фільми періоду поетичного кіно, які заборонені до показу через ідеологічну спрямованість, зокрема фільми Юрія Іллєнка «Криниця для спраглих», «Вечір на Івана Купала», «Білий птах з чорною ознакою» тощо. Закцентовано, що сьогодні ми повинні говорити про ці заборонені фільми поетичного кіно, оскільки це про багатство й красу української культури і мови та про повернення нашої історії. Зроблено висновок, що заборона української мови у кінематографі мала серйозні наслідки для української культури та мови, зменшувала покази фільмів українською мовою, а отже сприяла асиміляції українців. Сьогодні відновлення фільмів поетичного кіно є важливою частиною збереження української культурної спадщини і символізують боротьбу за збереження української мови та національно-культурної ідентичности загалом. | en_US |
dc.publisher | Науковий журнал «Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика». Том 36 (75). Частина 1. С. 10-15 № 2 2025. | en_US |
dc.subject | національно-культурна ідентичність | en_US |
dc.subject | національна культура, | en_US |
dc.subject | українська мова | en_US |
dc.subject | кіномистецтво | en_US |
dc.subject | поетичне кіно | en_US |
dc.title | УКРАЇНСЬКА МОВА ПОЕТИЧНОГО КІНО ЯК ВАЖЛИВИЙ АСПЕКТ ОСМИСЛЕННЯ НАЦІОНАЛЬНО-КУЛЬТУРНОЇ ІДЕНТИЧНОСТИ | en_US |
dc.title.alternative | UKRAINIAN LANGUAGE OF POETICAL CINEMA AS AN IMPORTANT ASPECT OF UNDERSTANDING NATIONAL-CULTURAL IDENTITY | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | 2025 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.