Please use this identifier to cite or link to this item: https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/16530
Title: УКРАЇНСЬКА МОВА ФІЛЬМІВ ПЕРІОДУ «ПОЕТИЧНОГО КІНО»: ЗНИЩЕННЯ ТА ВІДНОВЛЕННЯ
Authors: Конівіцька, Тетяна
Keywords: українська мова
кіномистецтво
поетичне кіно
національно-культурна ідентичність
Issue Date: 30-May-2025
Publisher: Конівіцька Т. Українська мова фільмів періоду "поетичного кіно": знищення та відновлення / Тетяна Конівіцька // Мовний простір сучасного світу : тези доповідей ІХ Всеукраїнської наукової конференції студентів, аспірантів і молодих учених (м. Київ, 30 травня 2025 р.) / [орг. ком.: Куранова С. І. (голова) та ін.] ; Національний університет "Києво-Могилянська академія", Кафедра загального і слов'янського мовознавства [та ін.]. - Київ : НаУКМА, 2025. - C. 137-141.
Citation: 1. Брюховецька Л. І. «Війна культур» чи загроза асиміляції? Українське поетичне кіно як фактор національного самоствердження. Наукові записки. Том 75. Теорія та історія культури. 2008. 77-84. 2. Брюховецька Л. І. Українське радянське кіно; ревізія чи скасування? УКУЛЬТУРА. 09.09.2024. URL: https://uculture.com.ua/publications/89?tab=video. 3. Джулай Д. Шість заборонених в СРСР українських фільмів. Радіо «Свобода», 21 травня 2019 року. URL: https://www.radiosvoboda.org/a/top-zaboronenyh-ukrainskyh-filmiv/29954138.html. 4. .Її вважали втраченою! Україномовна версія фільму Лісова пісня. Мавка (1981р). Огляд. Аргумент кіно. URL: https://www.youtube.com/watch?v=Fd0NhDHX2gU. 5. Котубей-Геруцька О. Заборонені квіти, звуки й мова: Юрій Гармаш, Лдмила Єфіменко, Леонід Грабовський про репресії в радянському кіно. URL: https://suspilne.media/culture/532165-zaboroneni-kviti-zvuki-j-mova-urij-garmas-ludmila-efimenko-leonid-grabovskij-pro-represii-v-radanskomu-kino/. 6. Шевчук Ю. Мова в сучасному кінематографі України. Збруч. URL: https://zbruc.eu/ node/102930.
Abstract: Розглянуто феномен українського поетичного кіно як потужного засобу збереження національно-культурної ідентичности в умовах радянської мовної та культурної асиміляції. Закцентовано увагу на значенні української мови у фільмах цього напрямку, висвітлено процес дублювання російською мовою та витіснення її з кіноекранів через цензуру. Зазначено, що поетичне кіно виступає не лише естетичним явищем, а й важливою частиною осмислення національно-культурної ідентичности.
URI: https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/16530
Appears in Collections:2025

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Konivitska_Tezy_konferentsii_2025.pdf217.44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.