Please use this identifier to cite or link to this item: https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/16626
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКонівіцька, Тетяна-
dc.contributor.authorВербицька, Лідія-
dc.date.accessioned2025-10-26T09:23:53Z-
dc.date.available2025-10-26T09:23:53Z-
dc.date.issued2025-09-24-
dc.identifier.citation1. Бех І., Журба К. Концепція формування у підлітків національно-культурної ідентичності у загальноосвітніх навчальних закладах. Гірська школа українських Карпат. 2017. № 16. С. 24-33. 2. Бібік Г. В. Міждисциплінарна інтеграція як основа якісної математичної освіти майбутніх учителів фізики. Збірник наукових праць Херсонського державного університету. Педагогічні науки. 2014. Випуск 66. С. 247-253. 3. Бондаренко Н. Культурна компетентність як проблема української лінгводидактики. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/715620/1/BNV_19_DTiP_Konf.pdf. 4. Бондаренко Н. Формування культурної компетентності як ключової на уроках української мови. Молодь і ринок. №8 (175). 2019. 5. Боско Н. М. Методика реалізації міждисциплінарних зв’язків у професійній підготовці студентів фахових коледжів із застосуванням ІКТ. Дис. на здобуття наукового ступеня доктора фiлософiї за спец. 015 Професійна освіта. Кривий Рiг, 2024. 252 с. 6. Гуменна І. Р., Нахаєва Я. М., Шацький В. В. Використання міждисциплінарного підходу до формування академічної комунікативної компетенції студентів медичних закладів вищої освіти. Медична освіта. 2021. № 3. С. 87-91. 7. Дмитренко Н. В. Міждисциплінарність у сучасній науці: методологічні аспекти. URL : http://www.info-library.com.ua/books-text-11480.html. 8. Желанова В. В., Матвієнко О. В. національно-культурна ідентичність особистості: сутність та структура. Інноваційна педагогіка. 2022. Випуск 49. Том 1. С. 17-20. 9. Кіян О. Формування національної ідентичності учнівської молоді як умови консолідації українського суспільства в реаліях сьогодення. Нова педагогічна думка. 2023. № 1. С. 86-92. 10. Кобилянська Ю. Проблема національно-культурної ідентичності старшокласників в умовах глобалізації. Науковий вісник МНУ імені В. О. Сухомлинського. Педагогічні науки. 2018. № 3 (62). Том 2. С. 141-145. 11. Колот А. М. Міждисциплінарний підхід як передумова розвитку економічної науки та освіти. Вісник КНУ імені Т. Шевченка. Серія «Економіка». 2014. Вип. 5 (158). С. 18-22. 12. Конівіцька Т. Я., Вербицька Л. О. Формування національної ідентичності особистості в закладах освіти безпекового спрямування. Особистість в екстремальних умовах: матеріали ХІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції (23 квітня 2025 р., м. Львів). Львів, 2025. С. 301-305. 13. Макух Д. Д. Міждисциплінарний підхід як інноваційна стратегія сучасної вищої школи. «Молодий вчений». 2023 р. № 6 (118) червень. С. 51-55. 14. Основні засади та шляхи формування спільної ідентичності громадян України. Інформаційно-аналітичні матеріали до Круглого столу. 12 квітня 2017 р. Київ. 2017. URL: https://razumkov.org.ua/images/Material_Conference/2017_04_12_ident/2017-Identi-3.pdf. 15. Про схвалення Стратегії розвитку вищої освіти в Україні на 2022–2032 роки : Розпорядження Кабінету Міністрів України № 286-р від 23.02.2022. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/286-2022-%D1%80#Text. 16. Робоча програма навчальної дисципліни «Національна ідентичність та національна безпека». Державний університет «Житомирська політехніка». 2024. 19 с. URL: https://learn.ztu.edu.ua/. 17. Сура Н. А. Міждисциплінарність навчання: нові завдання в умовах модернізації вищої професійної іншомовної освіти. Духовність особистості: методологія, теорія і практика. 2014. Вип. 3 (62). С. 156–164. 18. Третько В. В. Міждисциплінарний підхід у підготовці майбутніх магістрів міжнародних відносин. Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи. 2013. № 6. С. 94-102. 19. Щолокова О. П. Формування національно-культурної ідентичності студентів як проблема педагогіки мистецтва. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2017. Випуск 152. С. 63-68.en_US
dc.identifier.issn2663-6085-
dc.identifier.urihttps://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/16626-
dc.descriptionСтаття присвячена дослідженню формування національно-культурної ідентичности у закладах вищої освіти в процесі реалізації міждисциплінарності.en_US
dc.description.abstractСтаття присвячена дослідженню формування національно-культурної ідентичности у закладах вищої освіти в процесі реалізації міждисциплінарності. У статті висвітлено роль освіти в утвердженні національних цінностей та зміцненні культурної самосвідомости студентської молоді та зазначено, що саме вища освіта має потенціал сприяти зміцненню національної свідомости, громадянської відповідальности та національно-культурної ідентичности серед молоді. У статті окреслено поняття національно-культурної ідентичности. Зазначено, що формування національно-культурної ідентичности в закладах вищої освіти має бути цілеспрямованим процесом та потребує інноваційних освітніх практик. Значна роль сьогодні відводиться саме міждисциплінарності, що є важливим аспектом і пріоритетним напрямом сучасної освіти. Зазначено, що міждисциплінарність в освітньому процесі не лише підвищує рівень професійної підготовки, а й формує світоглядні основи майбутнього громадянина. Визначено сутність та основні засади міждисциплінарності в освітньому процесі, а також особливості формування національно-культурної ідентичности в процесі впровадження міждисциплінарності в закладах вищої освіти. Проаналізовано сучасні освітні практики, представлено приклади ефективного застосування міждисциплінарності з метою формування національно-культурної ідентичности в закладах вищої освіти, що особливо важливо в умовах посилення значення національних і культурних цінностей в час війни. На прикладі впровадження навчальних курсів, зокрема дисципліни «Національна ідентичність й національна безпека», аргументовано необхідність інтеграції питання ідентичности у професійну підготовку майбутніх фахівців безпекового спрямування з метою зміцнення культурної свідомости, розвитку національної самосвідомості та формування особистісної відповідальності за збереження національної спадщини. The article is devoted to the study of the formation of national and cultural identity in higher education institutions through the implementation of interdisciplinarity. It highlights the role of education in affirming national values and strengthening the cultural self-awareness of students. The concept of national and cultural identity is outlined. It is noted that the formation of this identity in higher education should be a purposeful process that requires innovative educational practices. Interdisciplinarity, as an important aspect and a priority of modern education, is given particular emphasis. It is emphasized that interdisciplinarity in the educational process not only enhances professional training but also contributes to shaping the ideological foundations of future citizens. The article defines the essence and key principles of interdisciplinarity in education, as well as the specific features of forming national and cultural identity in the process of implementing interdisciplinary approaches in higher education institutions. Modern educational practices are analyzed, and examples of the effective application of interdisciplinarity for the development of national and cultural identity are provided — especially relevant in the context of the growing importance of national and cultural values during wartime. Using the example of newly introduced academic courses, particularly the discipline "National Identity and National Security", the article substantiates the need to integrate identity-related issues into the professional training of future security specialists in order to strengthen cultural awareness, foster national self-consciousness, and develop personal responsibility for preserving national heritage.en_US
dc.publisherІННОВАЦІЙНА ПЕДАГОГІКА. ПУ «Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій», Випуск 86. Том 2. 2025. С. 15-20..en_US
dc.subjectнаціонально-культурна ідентичністьen_US
dc.subjectміждисциплінарністьen_US
dc.subjectзаклади вищої освітиen_US
dc.subjectгуманітарні дисципліниen_US
dc.subjectкультурна свідомістьen_US
dc.titleФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНО-КУЛЬТУРНОЇ ІДЕНТИЧНОСТИ В ПРОЦЕСІ РЕАЛІЗАЦІЇ МІЖДИСЦИПЛІНАРНОСТІ У ЗВОen_US
dc.title.alternativeFORMATION OF NATIONAL AND CULTURAL IDENTITY THROUGH THE IMPLEMENTATION OF INTERDISCIPLINARY APPROACHES IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONSen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:2025

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
4.pdf180.98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.