Please use this identifier to cite or link to this item:
https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/5314
Title: | Методологічні підходи та принципи дослідження історії розвитку професійно-технічної освіти |
Authors: | Вдович, Світлана Михайлівна Зельман, Леся Несторівна |
Keywords: | Професійна підготовка, професійно-технічна освіта, професійно-технічний навчальний заклад, методологія, методологічний підхід, історико-педагогічне дослідження, кваліфікований робітник |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Київ ; Вінниця: ТОВ фірма «Планер» |
Citation: | Вдович С. М., Зельман Л. Н. Методологічні підходи та принципи дослідження історії розвитку професійно-технічної освіти // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців : методологія, теорія, досвід, проблеми : Збірник наукових праць. – Вип. 51 / редкол. – Київ ; Вінниця: ТОВ фірма «Планер», 2018. С. 90-93. |
Series/Report no.: | Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців : методологія, теорія, досвід, проблеми : Збірник наукових праць.;Вип. 51 |
Abstract: | У статті визначено й обґрунтовано основні методологічні підходи та принципи дослідження історії розвитку ПТО. Освітня політика повинна враховувати як досягнення, так і помилки минулого, тому важливими є історико-педагогічні дослідження, які дозволяють зрозуміти сутність і особливості навчально-виховного процесу в ПТНЗ різних історичних періодів, вплив на розвиток освіти соціальних, політичних та економічних чинників, роль у розвитку освіти історичних подій, визначних освітніх діячів тощо. Незалежно від того, який період розвитку суспільства висвітлюється та коли саме здійснюється історичне дослідження, науковець, щоб забезпечити об’єктивність і достовірність наукової роботи, має відштовхуватися від тих чи інших методологічних підходів і дотримуватися певних принципів. У дослідженні історії розвитку ПТО актуальними є такі методологічні підходи, пов’язані з теорією і методикою професійної освіти, загальною та професійною педагогікою: системний, синергетичний, порівняльно-змістовий, аксіологічний, парадигмальний, модернізаційний, соціально-педагогічний і формаційно-цивілізаційний. Здійснюючи історико-педагогічне дослідження, дослідник повинен дотримуватися таких основних принципів: об’єктивності, єдності логічного й історичного, науковості, фундаментальності, цілісності й системності, детермінізму й індетермінізму, єдності теорії та практики, етичності, руху від опису до пояснення. |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/5314 |
ISSN: | 2412-1142 |
Appears in Collections: | 2018 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
7 Вінниця_51 мої сторінки.pdf | Стаття | 14.29 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.