Please use this identifier to cite or link to this item: https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/5314
Title: Методологічні підходи та принципи дослідження історії розвитку професійно-технічної освіти
Authors: Вдович, Світлана Михайлівна
Зельман, Леся Несторівна
Keywords: Професійна підготовка, професійно-технічна освіта, професійно-технічний навчальний заклад, методологія, методологічний підхід, історико-педагогічне дослідження, кваліфікований робітник
Issue Date: 2018
Publisher: Київ ; Вінниця: ТОВ фірма «Планер»
Citation: Вдович С. М., Зельман Л. Н. Методологічні підходи та принципи дослідження історії розвитку професійно-технічної освіти // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців : методологія, теорія, досвід, проблеми : Збірник наукових праць. – Вип. 51 / редкол. – Київ ; Вінниця: ТОВ фірма «Планер», 2018. С. 90-93.
Series/Report no.: Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців : методологія, теорія, досвід, проблеми : Збірник наукових праць.;Вип. 51
Abstract: У статті визначено й обґрунтовано основні методологічні підходи та принципи дослідження історії розвитку ПТО. Освітня політика повинна враховувати як досягнення, так і помилки минулого, тому важливими є історико-педагогічні дослідження, які дозволяють зрозуміти сутність і особливості навчально-виховного процесу в ПТНЗ різних історичних періодів, вплив на розвиток освіти соціальних, політичних та економічних чинників, роль у розвитку освіти історичних подій, визначних освітніх діячів тощо. Незалежно від того, який період розвитку суспільства висвітлюється та коли саме здійснюється історичне дослідження, науковець, щоб забезпечити об’єктивність і достовірність наукової роботи, має відштовхуватися від тих чи інших методологічних підходів і дотримуватися певних принципів. У дослідженні історії розвитку ПТО актуальними є такі методологічні підходи, пов’язані з теорією і методикою професійної освіти, загальною та професійною педагогікою: системний, синергетичний, порівняльно-змістовий, аксіологічний, парадигмальний, модернізаційний, соціально-педагогічний і формаційно-цивілізаційний. Здійснюючи історико-педагогічне дослідження, дослідник повинен дотримуватися таких основних принципів: об’єктивності, єдності логічного й історичного, науковості, фундаментальності, цілісності й системності, детермінізму й індетермінізму, єдності теорії та практики, етичності, руху від опису до пояснення.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/5314
ISSN: 2412-1142
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
7 Вінниця_51 мої сторінки.pdfСтаття14.29 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.