Please use this identifier to cite or link to this item: https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/7521
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛабач, Марта Миколаївна-
dc.date.accessioned2020-12-22T10:55:52Z-
dc.date.available2020-12-22T10:55:52Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issnІSSN 2078-4643 (print), ІSSN 2708-1389 (online)-
dc.identifier.urihttp://sci.ldubgd.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/7521-
dc.description.abstractУ статті обґрунтовано актуальність проблеми формування мовно-культурної особистості у вищій школі, хоча ця проблема й не нова. Очевидно, малоефективні були ті стратегії, які використовувалися раніше або вони не надто активно впроваджувалися в практику. Більш уважний погляд на проблему дозволяє її актуалізувати, віднайти ті аспекти, які, очевидно, не були враховані, і, відтак, сконцентрувати увагу саме на них. Акцентується на тих дисциплінах, які мають найпотужніший потенціал у формуванні мовно-культурної особистості. Підкреслено, що більшість громадян нашої Держави і молодих людей, у тому числі, які сформовані нашою школою, а згодом стають студентами закладів вищої освіти, на жаль мають хибне уявлення про функції рідної мови: вони вважають, що головна її функція – комунікативна, а про інші часом і не знають. Звідси нерозуміння ролі мови у формуванні свідомості, інтелекту, світогляду в цілому, а ці фактори мають глобальне значення для розуміння безпекового, стратегічного, націєтворчого значення рідної мови. Наголошено на поширеному явищі диглосії, вказано на причини, які його викликають і охарактеризовано риси мовно-культурної особистості високого рівня, які може виробити в собі кожен, щоб уникнути диглосних ситуацій. У молодіжному середовищі поширені такі явища, як жаргон і сленг, щодо яких більшість тих, хто їх використовує, переконані – у цих формах існування мови можна використовувати здебільшого, тільки російську лексику. Українська мова, що розвивається, як живий організм, обслуговує потреби різних верств населення, має багатий лексичний запас і, практично, необмежені можливості, може, без сумніву, бути використана й для творення суржикових та жаргонний понять – це нормальний процес розвитку мови, який свідчить про її багатофункціональність і необмежену спроможність. Наголошено на формуванні мовно-культурної особистості під час викладання технічних дисциплін.en_US
dc.description.sponsorshipThe article substantiates the relevance of the problem of forming a linguistic and cultural personality at a higher school, although this problem is not new. Obviously, the strategies used before were either ineffective or not very actively implemented into practice. A closer look at the problem allows actualizing it, finding those aspects that were obviously not taken into account, and, therefore, focusing on them. Emphasis is put on the subjects that have the strongest potential in the formation of a linguistic and cultural personality. It is emphasized that the majority of the citizens of our state and young people, including those who were formed by our secondary school and later become students of higher schools, unfortunately have a misconception about the functions of their native language: they believe that its main function is communicative, they do not sometimes know about others. Hence the lack of understanding of the role of language in the formation of consciousness, intelligence, and worldview in general, and these factors are of global importance for understanding the security, strategic, and nationbuilding significance of the native language. The common phenomenon of diglossia is emphasized, the reasons caused it are pointed out, and the features of a high-level linguistic and cultural personality that everyone can develop in themselves to avoid diglossic situations are characterized. Such phenomena as jargon and slang are widespread among young people, and most of those who use them are convinced that only Russian vocabulary can be used in these forms of language. The Ukrainian language, developing as a living organism, serves the needs of different strata of the population, has a rich vocabulary and virtually unlimited possibilities, can undoubtedly be used to create surzhik and slang concepts - this is a normal process of language development, indicating its versatility and unlimited capacity. Emphasis is placed on the formation of a linguistic and cultural personality while teaching technical disciplines.en_US
dc.publisherЛьвівський державний університет безпеки життєдіяльностіen_US
dc.subjectмовно-культурна особистість, мислетворча функція мови, диглосія, сленг, жаргон, гуманітарні дисципліни, концентр, заклад вищої освіти, формування особистості, дидактичний утилітаризмen_US
dc.subjectlinguistic and cultural personality, thought-creating function of language, diglossia, slang, jargon, humanities, concenter, higher school, formation of personality, didactic utilitarismen_US
dc.titleДО ПИТАННЯ ПРО ФОРМУВАННЯ МОВНО-КУЛЬТУРНОЇ ОСОБИСТОСТІ У ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИen_US
dc.title.alternativeON THE ISSUE OF FORMING A LINGUISTIC AND CULTURAL PERSONALITY AT A HIGHER SCHOOLen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Labatch.pdf319.95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.