Please use this identifier to cite or link to this item: https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/9532
Title: ОЦІНЮВАННЯ ЧАСУ СЛІДУВАННЯ ПОЖЕЖНО-РЯТУВАЛЬНИХ ПІДРОЗДІЛІВ ДО МІСЦЯ ПОЖЕЖІ
Other Titles: Пожежна безпека
Authors: Кузик Андрій Данилович
Ємельяненко Сергій Олександрович
Keywords: час слідування, діаграми Вороного, Яндекс-карти, зона обслуговування
Issue Date: 2013
Publisher: ЛДУБЖД
Citation: с.86-92
Series/Report no.: 23;
Abstract: Питання визначення часу слідування пожежно-рятувальних підрозділів у великих містах (наприклад, Львові) вивчені недостатньо. Методи оцінюють час слідування тільки на основі усереднених показників, що не дає змоги враховувати його динаміку в часі і просторі. У роботі проаналізовано час слідування пожежно-рятувальних підрозділів м. Львова до місця пожежі, з використанням електронної Яндекс-карти, а саме, її функції «Затори». На прикладі міста проведено оцінювання часу слідування вулицями з урахуванням дня тижня, часу доби в межах зон виїзду пожежно-рятувальних підрозділів, визначених на основі діаграм Вороного та інформації про швидкість руху в цих зонах. Проведені обчислення свідчать про значні відмінності середнього та максимального часу слідування в зонах обслуговування підрозділів, особливо у години «пік»
Description: A.D. Kuzyk, S.O. Еmelyanenko RUNNING TIME EVALUATION OF FIRE AND RESCUE UNITS TO FIRE LOCATION (BY THE EXAMPLE OF LVIV) The questions of running time determination of fire and rescue units in big cities (for exam ple, Lviv) are not studied enough. Existing techniques estimate the running time only on the ground of average rate, which prevents from taking into account its dynamics in time and space. Running time of fire and rescue units to the fire location in Lviv using electronic Yandex maps that is its function “Traffic jams” is analyzed. By the example of Lviv, running time evaluation along roads, taking into account day of the week, the time of day within departure zone of fire and rescue unit estimated on the basis of Voronoi decomposition and information about movement rate in these ar eas is conducted. The calculations show considerable discrepancy between average and maximum running time in unit service zones, in particular in the “rush hours”. Keywords: running time, Voronoi decomposition, Yandex maps, service area
URI: https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/9532
ISSN: 2078-6662
Appears in Collections:2012

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ПБ 23 2013.pdf832.06 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.