Please use this identifier to cite or link to this item: https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/11639
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДем’янчук, Юлія Ігорівна-
dc.contributor.authorОнофрійчук, Юлія Володимирівна-
dc.date.accessioned2023-04-04T08:32:45Z-
dc.date.available2023-04-04T08:32:45Z-
dc.date.issued2023-03-
dc.identifier.citationДем’янчук Ю. І., Онофрійчук Ю. В. Значення концепту “REMARK” в англійській лінгвокультурі.Науковий журнал Львівського державного університету безпеки життєдіяльності «Львівський філологічний часопис». No 12, 2022 Scientific journal of the Lviv State University of Life Safety “Philological Periodical of Lviv”. No 12, 2022en_US
dc.identifier.urihttps://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/11639-
dc.description.abstractУ цій статті обговорюються результати пілотного дослідження концепту REMARK в англій- ській лінгвокультурі. Особливу увагу приділено когнітивному аналізу політичних текстів (промов, заяв, звернень). Мовні засоби, залучені для ідентифікації основних когнітивних одиниць концепту REMARK, покликані ретранслювати, у першу чергу, основні принципи наукового дослідження, а модель концепту об’єктивні ознаки наукового поняття. Мета дослідження полягає у розгляді концепту REMARK в англій- ській лінгвокультурі, що передбачає розв’язання таких завдань: 1) окреслити ключові структурні еле- менти концепту REMARK; 2) з’ясувати семантичні зв’язки всередині концепту REMARK. Результати нашого дослідження засвідчили, що ключові структурні елементи деталізують і конкретизують основне значення концепту REMARK, натомість слова дальньої периферії характеризуються найменшою час- тотністю. Узагальнено твердження про те, що семантичні патерни концепту REMARK зазнали зна- чних змін. Динаміка таких змін зумовлена найрізноманітнішими чинниками, один з яких – розмивання уявлення про примітку (REMARK) й, відповідно, трансформація уявлення про коментар, зауваження, ремарку (REMARK) загалом. Проаналізовані англомовні політичні тексти вможливили виявлення чис- ленних когнітивних одиниць концепту, які збігаються з основними принципами наукового дослідження, а також сприяли виведенню наукового поняття моделі концепту, яка відповідає ознакам наукового поняття. В процесі дослідження нам вдалося з’ясувати семантичні зв’язки всередині лексеми REMARK, що формують 14 інформаційних моделей, шість з яких відповідають за системність лексики і є прототип- ними. Виявлені впродовж аналізу текстового масиву структурні елементи концепту REMARK, семан- тичні зв’язки всередині концепту REMARK, структурні елементи, які деталізують і конкретизують основне значення концепту REMARK й слова дальньої периферії наділені виражальними властивостями й надають описуваному різновиду концепту REMARK кваліфікаційно-оцінної маркованості. Зміст кон- цепту REMARK в англійській лінгвокультурі розкривається завдяки актуалізованій семантиці лексем на позначення політичних промов, заяв та звернень, які у своєму лінгвальному статусі є термінами й вихідними компонентами концепту REMARK. Описаний вище інструментарій корелює із дослідницьким завданням й репрезентує можливість розкриття евристичного потенціалу лексеми REMARK, що набу- ває варіантних семантичних відтінків.en_US
dc.language.isouaen_US
dc.publisherЛьвівський державний університет безпеки життєдіяльностіen_US
dc.relation.ispartofseries12;-
dc.subjectконцепт,en_US
dc.subjectкогнітивні процеси,en_US
dc.subjectпериферія поляen_US
dc.subjectядроen_US
dc.subjectсемантичні зв’язки.en_US
dc.titleЗНАЧЕННЯ КОНЦЕПТУ “REMARK” В АНГЛІЙСЬКІЙ ЛІНГВОКУЛЬТУРІen_US
dc.title.alternativeMEANING OF THE CONCEPT “REMARK” IN ENGLISH LANGUAGE CULTUREen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Дем'янчук_ЛДУ БЖД.pdf340.15 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.