Please use this identifier to cite or link to this item:
https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/13053
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Яковчук, Роман Святославович | - |
dc.contributor.author | Гаврилюк, Андрій Федорович | - |
dc.contributor.author | Лемішко, Михайло Володимирович | - |
dc.date.accessioned | 2024-02-10T12:01:41Z | - |
dc.date.available | 2024-02-10T12:01:41Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.uri | https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/13053 | - |
dc.description.abstract | Постановка проблеми. Кількість електромобілів у масштабі світового автопорому продовжує зростати. Цьому сприяють привабливі урядові програми таких країн, як Норвегія, Німеччина, Швеція, Китай, Франція тощо. Поряд із зростанням кількості електромобілів зростає і кількість пожеж таких транспортних засобів. Тому різнобічні дослідження пожежної небезпеки електромобілів і їх компонентів є актуальним питанням в умовах сьогодення. Мета дослідження полягає у розкритті особливостей горіння, визначенні теплових параметрів (температури займання, горіння), які описують процеси горіння силових літій-іонних акумуляторів електромобілів (на прикладі елементів силових батарей TESLA MODEL S), а також дослідження впливу чинників на ціпараметри за розробленою методикою вогневих випробувань. Для досягнення задекларованої мети здійснено ексериментальні дослідження впливу відкритого полумя на силові літій-іонні акумулятори електромобілів, а також виявлено та описано залежності впливу чиників на теплові параметри та особливості горіння силових літій-іонних акумуляторів електромобілів. Опис матеріалу. Для дослідження відбирались зразки з силової АКБ електромобіля TESLA MODEL S ємністю 75 кВт∙год. Відібрані зразки елементів акумуляторної батареї, були поділені на три групи: зі ступенем заряду 100%, 50 % та повністю розряджені. Кожна група містила по дев’ять дослідних зразків. Вогнева дія на досліджувальні зразки батарей здійснювалась модельним полум’ям класу В. Зразки розміщались над модельним вогнищем вертикально: анодом вгору та вниз, та горизонтально. Загалом була проведена серія з 27 експериментів. При проведені експериментальних досліджень фіксувалась температура дослідних взірців батарей, а також проводилась фото та відеозйомка. Висновки. За результатами натурних вогневих випробувань елементів силової АКБ електромобіля TESLA MODEL S та розробленою методикою встановлено, що при вертикальному розміщенні елементів анодом вниз, вентиляційний отвір спрацьовує найпізніше, а при горизонтальному розміщенні – найшвидше. У розряджених елементах через 9-11 с після початку виникнення необоротної екзотермічної реакції спрацьовує вентиляційний отвір, з якого виходять гази, що горять, викид яких триває 3-5 сек. Горіння таких батарей не супроводжується вибухом. Втрата маси елемента батареї становила 15-21 %. У всіх експериментах незалежно від стану заряду чи розміщення батареї необоротна екзотермічна реакція відбувається при досягненні температури батареї 165-195 ºС. При збільшені заряду батареї збільшується час викиду вентиляційних газів, якігорять, що супроводжувалося гучнішим звуком, а також зменшується час між завершенням викиду вентиляційних газів та вибухом (що не стосується розряджених батарей). Стан заряду практично не впливає на температуру горіння вентиляційних газів, яка становить 700-780 ºС для різного стану заряду батарей. | en_US |
dc.language.iso | ua | en_US |
dc.publisher | Пожежна безпека: зб. наук. праць. Львів: ЛДУ БЖД, ДСНС України, 2023. № 43. С.50-62 | en_US |
dc.subject | пожежа електромобіля, TESLA MODEL S, пожежна небезпека літій-йонних елементів, вибух, необоротна екзотермічна реакція | en_US |
dc.title | Експериментальні дослідження елементів силової батареї tesla model s на предмет пожежної небезпеки | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | 2023 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2640-Текст статті-8892-1-10-20231229.pdf | 946.31 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.