Please use this identifier to cite or link to this item: https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/1319
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛитвин, Андрій Вікторович
dc.date.accessioned2016-09-28T07:59:30Z
dc.date.available2016-09-28T07:59:30Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationОтечественная и зарубежная педагогикаuk
dc.identifier.issn2224-0772
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/1319
dc.description.abstractУ статті проаналізовано методологічні вимоги до педагогічних досліджень, провідні методологічні напрями розвитку педагогічної науки, визначено їх рівні та специфіку процедур наукового пізнання. Відзначено внесок А. М. Новікова в розвиток методології педагогічних досліджень. The author analyses methodological requirements for pedagogical researches, leading methodological approaches of pedagogy development. He also determines the levels and specificity of the procedures of scientific cognition. The scientific contribution of A. Novikov to the development of educational research methodology is noted. В статье проанализированы методологические требования к педагогическим исследованиям, ведущие методологические направления развития педагогической науки, определены их уровни и специфика процедур научного познания. Отмечен вклад А. М. Новикова в развитие методологии педагогических исследований.uk
dc.publisherИнститут теории и истории педагогики Российской академии образованияuk
dc.relation.ispartofseries;№ 3 (18)
dc.subjectметодологія, педагогічні дослідження, педагогічна наука, наукове пізнання, методологічні принципи; methodology, pedagogical research, pedagogy, scientific cognition, methodological principles.uk
dc.titleК вопросу о методологии педагогических исследованийuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ст_Литв_методол_М_др.pdf547.16 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.