Please use this identifier to cite or link to this item:
https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/1319
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Литвин, Андрій Вікторович | |
dc.date.accessioned | 2016-09-28T07:59:30Z | |
dc.date.available | 2016-09-28T07:59:30Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Отечественная и зарубежная педагогика | uk |
dc.identifier.issn | 2224-0772 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/1319 | |
dc.description.abstract | У статті проаналізовано методологічні вимоги до педагогічних досліджень, провідні методологічні напрями розвитку педагогічної науки, визначено їх рівні та специфіку процедур наукового пізнання. Відзначено внесок А. М. Новікова в розвиток методології педагогічних досліджень. The author analyses methodological requirements for pedagogical researches, leading methodological approaches of pedagogy development. He also determines the levels and specificity of the procedures of scientific cognition. The scientific contribution of A. Novikov to the development of educational research methodology is noted. В статье проанализированы методологические требования к педагогическим исследованиям, ведущие методологические направления развития педагогической науки, определены их уровни и специфика процедур научного познания. Отмечен вклад А. М. Новикова в развитие методологии педагогических исследований. | uk |
dc.publisher | Институт теории и истории педагогики Российской академии образования | uk |
dc.relation.ispartofseries | ;№ 3 (18) | |
dc.subject | методологія, педагогічні дослідження, педагогічна наука, наукове пізнання, методологічні принципи; methodology, pedagogical research, pedagogy, scientific cognition, methodological principles. | uk |
dc.title | К вопросу о методологии педагогических исследований | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | 2014 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ст_Литв_методол_М_др.pdf | 547.16 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.