Please use this identifier to cite or link to this item: https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/13662
Title: ВИКОРИСТАННЯ ТРЕНІНГОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ РЯТУВАЛЬНИКІВ
Other Titles: USE OF TRAINING TECHNOLO GIES IN THE PROFESSIONAL TRAINING OF RESCUERS
Authors: Коваль, Ігор Святославович
Олійник, Леонід віталійович
Палагнюк, Марко
Keywords: професійна підготовка
психолого-тренувальний центр
рятувальники
тренінгові технології
тренувальні полігони
Issue Date: 13-Dec-2023
Publisher: Національна академія Державної прикордонної служби України імені Б. Хмельницького
Citation: Коваль І., Олійник Л., Палагнюк М. Використання тренінгових технологій у професійній підготовці рятувальників. Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Хмельницький : Видавництво НАДПСУ, 2023. No 4(35). С. 37-52. https://doi.org/10.32453/pedzbirnyk.v35i4.1558.
Abstract: У статті здійснено аналіз проблеми використання тренінгових технологій у професійній підготовці рятувальників. З’ясовано, що професійна підготовка рятувальників Державної служби України з надзвичайних ситуацій враховує професійно-предметну сферу щодо запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятування людського та матеріального капіталу. Обґрунтовано важливість тренувальних полігонів у професійній підготовці рятувальників, оскільки вони спеціально обладнані для проведення тренувань та навчань майбутніх спеціалістів галузі безпеки людини. До основних елементів тренувальних полігонів віднесено: симулятори небезпечних ситуацій; тренувальні майданчики; тренувальні ряту вальні об'єкти; місця для тренувань зі спеціальним обладнанням; симуляційне обладнання. Експериментальне дослідження проведено на базі Психолого-тренувального центру Навчальної пожежно-рятувальної частини Львів ського державного університету безпеки життєдіяльності, що скла дається із 18 приміщень. Аргументовано важливість використання тренінгових технологій у професійній підготовці, оскільки включають: інтерактивне навчання; електронне навчання; менторство і коучинг; студії викликів; проблемне навчання; мультимедійні ма теріали; метод кейсів; самоорганізацію та самонавчання. На основі проведеного дослідження виявлено, що тренінгове навчання рятувальників на базі психолого-тренувального центру є результатив ним і ефективним, тому потребує впровадження в освітній процес. Зроблено висновок, що у своїй професійній діяльності рятувальники постійно стикаються зі складними ситуаціями невизначеності, технології постійно розвиваються, тому їм потрібно вміти адекватно оцінювати власний потенціал, бути обізнаними в нових тенденціях та методиках галузі безпеки людини, контролюючи при цьому власний психоемоційний стан.
URI: https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/13662
Appears in Collections:2023



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.