Please use this identifier to cite or link to this item:
https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/13681
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Коваль, Ігор Святославович | - |
dc.contributor.author | Козяр, Михайло Миколайович | - |
dc.date.accessioned | 2024-07-09T11:59:47Z | - |
dc.date.available | 2024-07-09T11:59:47Z | - |
dc.date.issued | 2024-06-28 | - |
dc.identifier.citation | Козяр М. М., Коваль І. С. Психопедагогіка у професійно-екстремальній підготовці фахівців галузі безпеки людини. Вісник НАПН України. Том 6. № 1. 2024. С. 1-13. https://doi.org/10.37472/v.naes.2024.6140. | en_US |
dc.identifier.uri | https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/13681 | - |
dc.description.abstract | У статті розглядається психопедагогіка як наукова дисципліна, що вивчає психологічні та педагогічні аспекти підготовки фахівців галузі безпеки людини. З’ясовано, що мета професійно-екстремальної підготовки полягає у набутті рятувальниками сукупності знань, умінь, навичок і компетентностей, необхідних для ефективної діяльності в надзвичайних ситуаціях. Виокремлено та обґрунтовано етапи розвитку психопедагогіки, а саме: філософсько-педагогічного або загально-дидактичного розвитку психолого-педагогічних ідей; теоретичного обґрунтовування психопедагогіки як науки; експериментального й організаційного становлення; розвитку вітчизняної психопедагогіки; розвитку психопедагогіки в незалежній Україні.На основі аналізу наукової літератури доведено, що психопедагогіка професійно-екстремальної підготовки є галуззю психопедагогіки, котра досліджує психологічні та педагогічні аспекти, які проявляються в нерозривній єдності й переплетенні в процесі професійно-екстремальної індивідуальної та групової підготовки фахівців галузі безпеки людини. Визначено, що її предметом є закономірності функціонування і прояву психіки рятувальника та перебігу соціально-психологічних явищ у групах під час педагогічного забезпечення цілеспрямованої їх підготовки до діяльності в надзвичайних ситуаціях. Визначено нерозривність психопедагогіки професійно-екстремальної підготовки з різними науками, серед яких філософія, соціологія, етика, естетика, фізіологія, ергономіка, кібернетика, інформатика, деякі фізико-математичні та технічні науки.Зроблено висновок, що психопедагогіка у професійно-екстремальній підготовці виступає інтегрованою наукою, яка поєднує принципи психології та педагогіки для ефективної підготовки фахівців галузі безпеки людини, а також продукує їх готовність до будь-яких професійних викликів, поєднуючи знання і практичні навички з психологічною стійкістю та адаптивністю. | en_US |
dc.language.iso | ua | en_US |
dc.publisher | НАПН України | en_US |
dc.subject | психологія | en_US |
dc.subject | педагогіка | en_US |
dc.subject | психопедагогіка | en_US |
dc.subject | професійно-екстремальна підготовка | en_US |
dc.subject | ахівці галузі безпеки людини | en_US |
dc.title | ПСИХОПЕДАГОГІКА У ПРОФЕСІЙНО-ЕКСТРЕМАЛЬНІЙ ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ ГАЛУЗІ БЕЗПЕКИ ЛЮДИНИ | en_US |
dc.title.alternative | PSYCHOPEDAGOGY IN PROFESSIONAL EXTREME TRAINING FOR HUMAN SECURITY SPECIALISTS | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | 2024 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ПСИХОПЕДАГОГІКА У ПРОФЕСІЙНО-ЕКСТРЕМАЛЬНІЙ ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ ГАЛУЗІ БЕЗПЕКИ ЛЮДИНИ.pdf | 401.18 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.