Please use this identifier to cite or link to this item: https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/13681
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКоваль, Ігор Святославович-
dc.contributor.authorКозяр, Михайло Миколайович-
dc.date.accessioned2024-07-09T11:59:47Z-
dc.date.available2024-07-09T11:59:47Z-
dc.date.issued2024-06-28-
dc.identifier.citationКозяр М. М., Коваль І. С. Психопедагогіка у професійно-екстремальній підготовці фахівців галузі безпеки людини. Вісник НАПН України. Том 6. № 1. 2024. С. 1-13. https://doi.org/10.37472/v.naes.2024.6140.en_US
dc.identifier.urihttps://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/13681-
dc.description.abstractУ статті розглядається психопедагогіка як наукова дисципліна, що вивчає психологічні та педагогічні аспекти підготовки фахівців галузі безпеки людини. З’ясовано, що мета професійно-екстремальної підготовки полягає у набутті рятувальниками сукупності знань, умінь, навичок і компетентностей, необхідних для ефективної діяльності в надзвичайних ситуаціях. Виокремлено та обґрунтовано етапи розвитку психопедагогіки, а саме: філософсько-педагогічного або загально-дидактичного розвитку психолого-педагогічних ідей; теоретичного обґрунтовування психопедагогіки як науки; експериментального й організаційного становлення; розвитку вітчизняної психопедагогіки; розвитку психопедагогіки в незалежній Україні.На основі аналізу наукової літератури доведено, що психопедагогіка професійно-екстремальної підготовки є галуззю психопедагогіки, котра досліджує психологічні та педагогічні аспекти, які проявляються в нерозривній єдності й переплетенні в процесі професійно-екстремальної індивідуальної та групової підготовки фахівців галузі безпеки людини. Визначено, що її предметом є закономірності функціонування і прояву психіки рятувальника та перебігу соціально-психологічних явищ у групах під час педагогічного забезпечення цілеспрямованої їх підготовки до діяльності в надзвичайних ситуаціях. Визначено нерозривність психопедагогіки професійно-екстремальної підготовки з різними науками, серед яких філософія, соціологія, етика, естетика, фізіологія, ергономіка, кібернетика, інформатика, деякі фізико-математичні та технічні науки.Зроблено висновок, що психопедагогіка у професійно-екстремальній підготовці виступає інтегрованою наукою, яка поєднує принципи психології та педагогіки для ефективної підготовки фахівців галузі безпеки людини, а також продукує їх готовність до будь-яких професійних викликів, поєднуючи знання і практичні навички з психологічною стійкістю та адаптивністю.en_US
dc.language.isouaen_US
dc.publisherНАПН Україниen_US
dc.subjectпсихологіяen_US
dc.subjectпедагогікаen_US
dc.subjectпсихопедагогікаen_US
dc.subjectпрофесійно-екстремальна підготовкаen_US
dc.subjectахівці галузі безпеки людиниen_US
dc.titleПСИХОПЕДАГОГІКА У ПРОФЕСІЙНО-ЕКСТРЕМАЛЬНІЙ ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ ГАЛУЗІ БЕЗПЕКИ ЛЮДИНИen_US
dc.title.alternativePSYCHOPEDAGOGY IN PROFESSIONAL EXTREME TRAINING FOR HUMAN SECURITY SPECIALISTSen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:2024



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.