Please use this identifier to cite or link to this item: https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/13738
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГембара Т. В., Фірман В. М., Марич В. М.-
dc.date.accessioned2024-08-01T10:45:53Z-
dc.date.available2024-08-01T10:45:53Z-
dc.date.issued2024-07-
dc.identifier.urihttps://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/13738-
dc.description.abstractFinite element modeling of the stress-strain state of the linear section of the pipeline under non-stationary force load was carried out in order to determine its residual durability. Calculations were made for a pipe made of X60 steel of an oil pipeline with an internal surface crack under turbulent oil flow and water hammer. It has been established that water hammers under turbulent oil flow reduce the residual durability of the pipe by almost 2 times compared to laminar oil flow.en_US
dc.publisherФіз. - хім. механіка матеріалів.en_US
dc.relation.ispartofseries2024.- Т.60, №3 - С. 110 – 114.;-
dc.subjectнафтопровід, поверхнева тріщина, напружено-деформований стан, турбулентний потік нафти, гідроудари, залишкова довговічність, безпека, трубопровідний транспорт.en_US
dc.titleВплив багаторазових гідроударів потоку нафти на безпечність експлуатації трубопровідного транспорту.en_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
стаття 24 Марич ФХММ.pdf1.34 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.