Please use this identifier to cite or link to this item: https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/13867
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКонівіцька, Тетяна-
dc.contributor.authorВдович, Світлана-
dc.contributor.authorЗельман, Леся-
dc.date.accessioned2024-08-07T08:03:22Z-
dc.date.available2024-08-07T08:03:22Z-
dc.date.issued2024-07-30-
dc.identifier.citation1. Біляцька, В. П., Данюк, А. О. Сновидіння як маркер внутрішньої дисгармонії у романі Степана Процюка «Чорне яблуко». Наукові записки. Серія: Філологічні науки. Вип. 2 (209). С. 24–30. 2. Бовсунівська, Т. Достовірність онірокритики та її постмодерні стратегії. Сучасні літературознавчі студії. Вип. І. Онірична парадигма світової літератури : Зб. наук. праць / Гол. ред. В. І. Фесенко. К. : Вид. центр КНЛУ, 2004. С. 14–22. 3. Бойко, О. О. Оніричний дискурс як засіб створення фентезійного художнього світу (на матеріалі творів Макса Фрая і Дари Корній). Науковий вісник ДДПУ імені І. Франка. Серія «Філологічні науки». Мовознавство. 2018. № 10. С. 18–21. 4. Вещикова, О. С. Пролептичний потенціал сновидіння у структурі художнього наративу (Романи В. Даниленка «Кохання в стилі бароко» і В. Шевчука «Кросворд»). Наукові праці. Філологія. Літературознавство. Вип. 247. Т. 259. С. 14–18. ISSN 2786-6165 (ONLINE) №7(25)2024 124 5. Григорчук, Ю. М. Сновидіння як «семіотичне вікно» містичного: своєрідність оніропростору повістей Віри Вовк. Spheres of Culture. Lublin : Wydawn. Un-tu Maria Curie-Skłodowska, 2012. Vol. II. С. 168–177. 6. Дибовська, О. Оніричний хронотоп казок Валерія Шевчука (на матеріалі збірки «Панна квітів»). Слово і час. 2017. №1. С. 47–54. 7. Дмитренко, В. І. Оніричний простір повісті «Смерть» Б. Антоненка-Давидовича. Науковий вісник Миколаївського державного університету імені В. О. Сухомлинського. Сер. : Філологічні науки. 2014. Вип. 4.13. С. 76–82. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ Nvmduf_2014_4.13_16 8. Качуровський, І. Антиципація як архітектонічний засіб. Symbolae in honorem Volodymyri Janiw. Мюнхен: Український Вільний Університет, 1983. С. 468–478. 9. Кокун, О. М. Психофізіологія : навчальний посібник. К. : Центр навчальної літератури, 2006. 184 с. 10. Мистецтво аналізу та інтерпретації художнього тексту. Нове в шкільних програмах: Милорад Павич. На допомогу вчителю зарубіжної літератури. 2002. № 4. С. 24–48. 11. Мочернюк, Н. Д. Особливості художнього викладу сновидінь у поетиці романтизму (на прикладі творів Е. Т. А. Гофмана). Питання літературознавства. 2004. Вип. 11. С. 107–111. 12. Онейрична література. Літературознавча енциклопедія: у 2 т. / Авт.-укл. Ю. І. Ковалів. Київ: ВЦ «Академія», 2007. Т. 2. С. 153. 13. Оніричний гротеск. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/оніричний_гротеск 14. Павич, М. Хозарський словник: роман-лексикон на 100 000 слів / Милорад Павич; пер. з серб. Ольга Рось. Львів : Класика, 1998. 279 с. 15. Сон. Словник української мови. Академічний тлумачний словник (1970–1980). URL: http://sum.in.ua/s/son 16. Фенько, Н. М. Естетичні функції картин сновидінь у художніх творах українських письменників другої половини ХІХ – ХХ століть : автореф. дис. … канд. філол. наук : 10.01.01 – українська література. Дніпропетровськ, 1999. 19 с. 17. Фройд, З. Тлумачення снів: Пер. В. Червінський. Київ: Фоліо, 2019. 608 с. 18. Черниш, А. Є. Оніричний простір роману C. Процюка «Тотем». Закарпатські філологічні студії. 2020. Вип. 13. Т. 3. С. 141–147. 19. Юнг, К. Г. Аналітична психологія. Київ: Центр навчальної літератури, 2022. 250 с. 20. Юсипенко, М. Оніричні елементи як основа композиційно-змістової будови міні-роману. Іноземна філологія. 2014. Вип. 126. Ч. 2. С. 223–228. 21. Bachelard, G. L'Air et les Songes: Essai sur l'imagination du mouvement, Paris, Le Livre de Poche, coll. «Biblio essais», 1992 (1re éd. 1943). 350 p. 22. Eeden, F. A Study of Dreams. Proceedings of the Society for Psychical Research. 1913. Vol. 26. URL: https://dreamscience.ca/en/documents/New%20content/ lucid%20dreaming% 20pdfs/vanEeden_PSPR_26_1-12_1913.pdfen_US
dc.identifier.urihttps://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/13867-
dc.description.abstractУ статті розглянуто існуючі підходи до тлумачення літературних сновидінь та особливості використання оніричного простору літературного твору як художнього прийому. Художній сон автори розглядають як семіотичну форму втілення задуму автора, при цьому йдеться не про його примхи чи фантазії, а більше про його приховане, закодоване повідомлення читачеві, який має самостійно його розшифрувати та витлумачити відповідно до свого власного бачення. Описуючи ті чи інші символи у сновидіннях героїв художнього твору, автор виявляє свої ідеї, водночас спрямовуючи свідомість читача на конкретний об'єкт. Оніричний простір художнього твору – це місце невпинного та невпорядкованого руху уяви автора (а за ним і читача) під час перебування літературного героя у стані сну. Сон героїв у художніх творах використовується по-різному і може бути: рамкою основного сюжету, виділяючи і підкреслюючи його; формою розвитку сюжету (коли весь літературний твір є змістом сну героя); формою значущого епізодичного, а не основного сюжету; предметом обговорення героїв ISSN 2786-6165 (ONLINE) №7(25)2024 116 твору; розв’язкою складного, незрозумілого, заплутаного чи фантастичного сюжету; своєрідною зв’язкою, засобом переходу від одного епізоду до іншого, коли у творі постійно змінюються декорації. Виокремлюють такі типи сновидінь: концептуальні, компенсаційні, профетичні, сни-передчуття, сни-потрясіння, сни-заспокоєння та ін. Сновидіння в художньому творі можуть виконувати різні функції: розкриття внутрішнього світу літературних героїв, передачі їхніх потаємних почуттів і передчуттів, подолання існуючих часопросторових меж, кодування, віднайдення і розшифрування якого дозволяє зрозуміти авторський задум, супроводу містичних подій, побудови сюжету твору й об’єднання в одне ціле його частин, моральної або естетичної оцінки вчинків героїв, створення особливого настрою й емоційного тону твору.en_US
dc.publisher«Вісник науки та освіти (Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія»)»: журнал. 2024. № 7(25) 2024. С. 1539en_US
dc.relation.ispartofseries7(25);-
dc.subjectоніричний простірen_US
dc.subjectсонen_US
dc.subjectсновидінняen_US
dc.subjectхудожня літератураen_US
dc.subjectхудожній прийомen_US
dc.titleОНІРИЧНИЙ ПРОСТІР ЛІТЕРАТУРНОГО ТВОРУ ЯК ХУДОЖНІЙ ПРИЙОМen_US
dc.title.alternativeONEIRIC SPACE OF A LITERARY WORK AS AN ARTISTIC TECHNIQUEen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
8 Вісник_7_25_2024 (1).pdf1.7 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.