Please use this identifier to cite or link to this item: https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/14794
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorРуденко, Лариса Анатоліївна-
dc.contributor.authorЛашта, Руслан Богданович-
dc.date.accessioned2024-11-17T21:58:40Z-
dc.date.available2024-11-17T21:58:40Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationРуденко Л. А., Лашта Р. Б. Педагогічні умови формування професійної рефлексії у майбутніх офіцерів Збройних сил України. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2023. № 90. С. 124–128. DOI https://doi.org/10.32782/1992-5786.2023.90.21en_US
dc.identifier.issn1992-5786-
dc.identifier.urihttps://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/14794-
dc.description.abstractСтаття присвячена пошуку шляхів вирішення актуальної психолого-педагогічної проблеми формування професійної рефлексії у майбутніх офіцерів Збройних сил України в процесі здобуття військово-професійної освіти у вищих військових навчальних закладах. Визначено, що професійна рефлексія є однією з важливих професійних якостей особистості, належний рівень сформованості якої передбачає осмислення офіцером мотивів власної діяльності та причинно-наслідкового характеру одержаних результатів, усвідомлення потреби своєчасного її корегування, наслідком чого є готовність офіцера до ухвалення самостійних та обґрунтованих управлінських рішень як повноцінних суб’єктів військово-професійної діяльності та його самоактуалізація як військового професіонала. З’ясовано, що професійна рефлексія офіцера майбутнього офіцера перебуває у безпосередній залежності від змісту та результатів професійної діяльності, сприяє виробленню критеріїв її успішності, результатом чого є зміна моделі поведінки та професійної діяльності. Вона має прояв у сукупності його цілей як офіцера, визначення яких передбачає чітке усвідомлення умов та особливостей професійної діяльності, її змісту, способів виконання службових та бойових завдань, тобто є основним механізмом саморозвитку та самовдосконалення його особистості. Встановлено, що здійснення офіцером системного аналізу одержаних результатів дає змогу своєчасно скорегувати цілі та завдання професійної діяльності, конкретизувати їх, вибудовувати індивідуальний шлях професійного зростання, наслідком чого є самореалізація офіцера у професії. Водночас, відсутність у офіцера належного рівня сформованості професійної рефлексії є передумовою нівелювання ним досвіду професійної діяльності, що призводить до багаторазового вирішення однотипних проблемних ситуацій в майбутньому. Визначено, що формування та розвиток професійної рефлексії майбутнього офіцера відбувається у спеціально створеному рефлексивному освітньому просторі вищого військового навчального закладу, що забезпечує умови формування культури суб’єкт-суб’єктної взаємодії учасників освітнього процесу та розвиток рефлексивної культури курсантів. Акцентовано увагу на необхідності пошуку шляхів підвищення результативності процесу формування професійної рефлексії у майбутніх офіцерів під час навчання у вищих військових навчальних закладах. Здійснено узагальнення поглядів науковців на виокремлення педагогічних умов формування особистісних та професійних якостей фахівців та майбутніх офіцерів зокрема.en_US
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах;90-
dc.subjectкурсантen_US
dc.subjectмайбутній офіцерen_US
dc.subjectпедагогічна умоваen_US
dc.subjectосвітньо-виховний процесen_US
dc.subjectвищий військовий навчальний закладen_US
dc.titleПедагогічні умови формування професійної рефлексії у майбутніх офіцерів Збройних сил Україниen_US
dc.title.alternativePedagogical conditions for the formation of professional reflection among future officers of the Armed Forces of Ukraineen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Руденко_Лашта.pdf280.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.