Please use this identifier to cite or link to this item:
https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/15649
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Бабій, Ірина Володимирівна | - |
dc.date.accessioned | 2025-04-11T16:46:37Z | - |
dc.date.available | 2025-04-11T16:46:37Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.issn | 3041-1300 | - |
dc.identifier.uri | https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/15649 | - |
dc.description.abstract | У статті розглядається питання естетичного виховання здобувачів технічних закладів вищої освіти у процесі рідномовної підготовки та позааудиторної роботи. З огляду на домінування спеціальних професійно орієнтованих дисциплін у технічних ЗВО, автор акцентує на важливості гуманітарних знань для гармонійного розвитку особистості, формування ціннісних орієнтирів, естетичного виховання у підготовці національної технічної еліти. Автор підкреслює, що вивчення «Української мови (за професійним спрямування)» повинно розкривати унікальність і красу української мови, а це дозволяє продемонструвати кожен із мовних рівнів. Вивчаючи фонетичний рівень, слід розглядати засоби, що забезпечують милозвучність української мови, аналізувати семантику звуків на прикладах художніх текстів; лексичний рівень дозволяє продемонструвати синонімне багатство, а також дереваційний потенціал нашої мови на питомій основі; граматичний – варіативність словоформ, що забезпечує пісенно-плинний лад нашої мови; окремо автор, розглядає оказіональні лексеми та засоби евфемізації мовлення. Автор акцентує, що в освітніх програмах технічних ЗВО на вивчення української мови передбачено 4,5 кредити, відтак важливо враховувати можливості позааудиторної діяльності, зокрема театральних гуртків, студій, невід’ємною частиною яких є робота із художніми текстами, системна робота над орфоепічними та акцентуаційними навичками, що, своєю чергою, дозволяє формувати мовні навички здобувачів, а також плекати особистість, здатну відчувати красу і силу слова, здатну до словотворчості. Індивідуальна та групова робота зі здобувачами у позааудиторний час допомагає підготувати їх до мовних конкурсів та публічних виступів, розвиваючи їхні творчі можливості та естетичні потреби. Підсумовуючи, автор зазначає, що рідномовна підготовка у технічних ЗВО має значний естетичний ресурс. Урахування естетичних аспектів у навчанні мови підвищує інтерес до предмета, сприяє розвитку творчих здібностей студентів та їх естетичних смаків, що є важливим для їхнього особистісного та професійного становлення. | en_US |
dc.language.iso | ua | en_US |
dc.publisher | Львівський державний університет безпеки життєдіяльності | en_US |
dc.subject | естетичне виховання, рідномовна підготовка, позааудиторна робота, милозвучність, технічний ЗВО | en_US |
dc.subject | aesthetic education, native language training, extracurricular activities, euphony, technical HEI | en_US |
dc.title | ЕСТЕТИЧНЕ ВИХОВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ТЕХНІЧНИХ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ У ПРОЦЕСІ РІДНОМОВНОЇ ПІДГОТОВКИ ТА ПОЗААУДИТОРНОЇ РОБОТИ | en_US |
dc.title.alternative | AESTHETIC EDUCATION OF STUDENTS OF TECHNICAL HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS DURING NATIVE LANGUAGE TRAINING AND EXTRACURRICULAR ACTIVITIES | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | 2025 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Стаття_Бабій.pdf | 1.23 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.