Please use this identifier to cite or link to this item:
https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/16751Full metadata record
| DC Field | Value | Language |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Конівіцька, Тетяна Ярославівна | - |
| dc.contributor.author | Вербицька, Лідія Олегівна | - |
| dc.date.accessioned | 2025-11-11T11:27:31Z | - |
| dc.date.available | 2025-11-11T11:27:31Z | - |
| dc.date.issued | 2025 | - |
| dc.identifier.citation | Конівіцька Т.Я., Вербицька Л.О. Формування національно-культурної ідентичності в процесі реалізації міждисциплінарності у ЗВО. ІННОВАЦІЙНА ПЕДАГОГІКА. ПУ «Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій», Випуск 86. Том 2. 2025. С. 15-20. | en_US |
| dc.identifier.uri | https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/16751 | - |
| dc.description.abstract | Стаття присвячена дослідженню формування національно-культурної ідентичности у закладах вищої освіти в процесі реалізації міждисциплінарності. У статті висвітлено роль освіти в утвердженні національних цінностей та зміцненні культурної самосвідомости студентської молоді та зазначено, що саме вища освіта має потенціал сприяти зміцненню національної свідомости, громадянської відповідальности та національно-культурної ідентичности серед молоді. У статті окреслено поняття національно-культурної ідентичности. Зазначено, що формування національно-культурної ідентичности в закладах вищої освіти має бути цілеспрямованим процесом та потребує інноваційних освітніх практик. Значна роль сьогодні відводиться саме міждисциплінарності, що є важливим аспектом і пріоритетним напрямом сучасної освіти. Зазначено, що міждисциплінарність в освітньому процесі не лише підвищує рівень професійної підготовки, а й формує світоглядні основи майбутнього громадянина. Визначено сутність та основні засади міждисциплінарності в освітньому процесі, а також особливості формування національно-культурної ідентичности в процесі впровадження міждисциплінарності в закладах вищої освіти. Проаналізовано сучасні освітні практики, представлено приклади ефективного застосування міждисциплінарності з метою формування національно-культурної ідентичности в закладах вищої освіти, що особливо важливо в умовах посилення значення національних і культурних цінностей в час війни. На прикладі впровадження навчальних курсів, зокрема дисципліни «Національна ідентичність й національна безпека», аргументовано необхідність інтеграції питання ідентичности у професійну підготовку майбутніх фахівців безпекового спрямування з метою зміцнення культурної свідомости, розвитку національної самосвідомості та формування особистісної відповідальності за збереження національної спадщини. The article is devoted to the study of the formation of national and cultural identity in higher education institutions through the implementation of interdisciplinarity. It highlights the role of education in affirming national values and strengthening the cultural self-awareness of students. The concept of national and cultural identity is outlined. It is noted that the formation of this identity in higher education should be a purposeful process that requires innovative educational practices. Interdisciplinarity, as an important aspect and a priority of modern education, is given particular emphasis. It is emphasized that interdisciplinarity in the educational process not only enhances professional training but also contributes to shaping the ideological foundations of future citizens. The article defines the essence and key principles of interdisciplinarity in education, as well as the specific features of forming national and cultural identity in the process of implementing interdisciplinary approaches in higher education institutions. Modern educational practices are analyzed, and examples of the effective application of interdisciplinarity for the development of national and cultural identity are provided — especially relevant in the context of the growing importance of national and cultural values during wartime. Using the example of newly introduced academic courses, particularly the discipline "National Identity and National Security", the article substantiates the need to integrate identity-related issues into the professional training of future security specialists in order to strengthen cultural awareness, foster national self-consciousness, and develop personal responsibility for preserving national heritage. | en_US |
| dc.publisher | ІННОВАЦІЙНА ПЕДАГОГІКА. ПУ «Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій», Випуск 86. Том 2. 2025. С. 15-20. | en_US |
| dc.subject | національно-культурна ідентичність | en_US |
| dc.subject | міждисциплінарність | en_US |
| dc.subject | заклади вищої освіти | en_US |
| dc.subject | гуманітарні дисципліни | en_US |
| dc.subject | культурна свідомість | en_US |
| dc.title | Формування національно-культурної ідентичності в процесі реалізації міждисциплінарності у ЗВО | en_US |
| dc.title.alternative | FORMATION OF NATIONAL AND CULTURAL IDENTITY THROUGH THE IMPLEMENTATION OF INTERDISCIPLINARY APPROACHES IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS | en_US |
| dc.type | Article | en_US |
| Appears in Collections: | 2025 | |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Конівіцька, Вербицька.pdf | 180.98 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.