Please use this identifier to cite or link to this item: https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/16825
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТарадуда, Дмитро Віталійович-
dc.contributor.authorПомаза-Пономаренко, Аліна Леонідівна-
dc.date.accessioned2025-11-25T13:03:54Z-
dc.date.available2025-11-25T13:03:54Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationДніпровський науковий часопис публічного управління, психології, права. – 2025. – Випуск 2. – С. 68–76.en_US
dc.identifier.issn2710-1126 (Online)-
dc.identifier.urihttps://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/16825-
dc.description.abstractВажливість даного дослідження зумовлена актуалізацією ролі цифрових технологій у забезпеченні сталого розвитку держави та суспільства. Особливо це стосується регіонів і громад, які є найбільш наближеними до потреб населення. Серед цих цифрових технологій одне з важливих місць відведено штучному інтелекту, оскільки навколо нього точиться найбільша кількість наукових дискусій через зростаючу невизначеність у застосуванні. У цьому контексті мету дослідження становить визначення шляхів розвитку публічного управління сталим розвитком регіонів і громад за рахунок застосування штучного інтелекту. Аргументовано визнати одним з основних завдань для України у середньостроковій перспективі – забезпечення розвитку регіонів і громад за рахунок виваженого та результативного використання технологій штучного інтелекту. Визнано, що такі технології відкривають нову епоху для публічного управління регіональним і територіальним розвитком. Вони дають змогу ухвалювати обґрунтовані публічно-управлінські рішення на основі фактичних даних, швидко адаптуватися до змін інституційного середовища та вибудовувати ефективну взаємодію між органами влади та громадами. Доведено, що важливою умовою успіху на цьому шляху є не лише ефективне технологічне впровадження штучного інтелекту, а й дієва кадрова підготовка, оновлена вітчизняна правова база та наявність стратегічного бачення цифрової трансформації державного управління. Дані пропозиції висловлено з огляду на проаналізовані закордонні публічно-управлінські практики у сфері забезпечення сталого розвитку регіонів і територій за рахунок застосування штучного інтелекту (зокрема, у Великій Британії, Естонії, Латвії, Німеччині, Польщі, Нідерландах та ін.). Виявлено схожі та відмінні ознаки публічного управління в означеній сфері щодо впровадження технологій штучного інтелекту. Визначено й обґрунтовано перспективні век- тори цифрового функціонування України, її регіонів і громад (логістика, захист персональних, управління матеріаль- но-фінансовими ресурсами, удосконалення якості освіти, розвиток науки, а також інтеграція в системи публічного управління населеними пунктами без пекових цифрових технологій моніторингу й оповіщення).en_US
dc.language.isouaen_US
dc.publisherГромадська наукова організація «Фундація публічно-правових ініціатив»en_US
dc.relation.ispartofseries№ 2 (2025);-
dc.subjectпублічне управлінняen_US
dc.subjectдержавна політикаen_US
dc.subjectпублічно-приватне партнерствоen_US
dc.subjectпублічні послугиen_US
dc.subjectсталий розвитокen_US
dc.subjectінвестиціїen_US
dc.subjectінноваціїen_US
dc.subjectрегіониen_US
dc.subjectгромадиen_US
dc.subjectтериторіальна організація владиen_US
dc.subjectоргани державної владиen_US
dc.subjectмісцеве самоврядуванняen_US
dc.subjectінфраструктураen_US
dc.subjectцифровізаціяen_US
dc.subjectштучний інтелектen_US
dc.titleРозвиток регіонів і громад: роль штучного інтелектуen_US
dc.title.alternativeDEVELOPMENT OF REGIONS AND COMMUNITIES: THE ROLE OF ARTIFICIAL INTELLIGENCEen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:2025



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.