Please use this identifier to cite or link to this item: https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/17119
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПархоменко, Володимир-Петро Олегович-
dc.contributor.authorЛазаренко, Олександр Вікторович-
dc.contributor.authorКонанець, Роман Миколайович-
dc.contributor.authorПархоменко, Руслан Володимирович-
dc.contributor.authorПанчишин, Юрій Ігорович-
dc.contributor.authorФрис, Анастасія Романівна-
dc.date.accessioned2025-12-26T07:41:36Z-
dc.date.available2025-12-26T07:41:36Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.issnISSN 2078-4643 (print)-
dc.identifier.issnISSN 2708-1389 (online)-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.32447/20786662.46.2025.10-
dc.identifier.urihttps://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/17119-
dc.description.abstractПроблема. Підготовка пожежних-рятувальників є критично важливою для ефективного реагування особового складу ОРС ЦЗ на пожежі, аварії та катастрофи, але традиційні методи обмежені вартістю, ризиками для здоров’я, логістикою та недостатньою реалістичністю, що ускладнює навчання в умовах сьогодення. В умовах технологічного процесу гейміфікація підготовки пожежних-рятувальників може осучаснити класні заняття в системі службової підготовки, та замінити деякі практичні відпрацювання. Мета. Висвітлити можливості використання віртуальних тренувальних комплексів для осучаснення та гейміфікації в підготовці особового складу пожежно-рятувальних підрозділів ДСНС України. Методи дослідження. Аналітичний огляд наукових публікацій, експериментальних даних та електронних ресурсів щодо використання VR та AR-систем для підготовки пожежних-рятувальників. Основні результати дослідження. Описано вітчизняні (СИМ-1, СИМ-3, «Прасувальна дошка. Вогонь», «Електрична духовка») та можливості і переваги закордонних тренувальних комплексів (Fire&Flames, XpertVR, Rescue-Sim, PIXO VR, BullEx Attack, XVR, FLAIM Trainer, 4HelpVR) для включення їх у систему службової підготовки пожежно-рятувальних підрозділів ДСНС України. Запропоновано класифікацію сучасних віртуальних тренувальних комплексів та шляхи забезпечення ними підрозділів ДСНС України. Висновки та конкретні пропозиції авторів Гейміфіковані віртуальні комплекси є ключовим інструментом для модернізації класних занять в системі службової підготовки ДСНС України. Рекомендовано розробити національний стандарт стосовно тренувальних комплексів для підготовки особового складу пожежно-рятувальних підрозділів. Забезпечити завдяки міжнародній співпраці та грантовому фінансуванню (AFG, SAFER, Polska Pomoc, EU4Business) навчально-тренувальні полігони ДСНС України. Introduction. Firefighter-rescuer training is critically important for the effective response of Civil Protection Operational Rescue Service (ORS CZ) personnel to fires, accidents, and disasters. However, traditional training methods are limited by costs, health risks, logistical challenges, and insufficient realism, complicating effective preparation under contemporary conditions. With ongoing technological progress, the gamification of firefighter-rescuer training can modernize classroom sessions within the service training system and partially replace practical drills. Purpose. To highlight the opportunities for using virtual training systems to modernize and gamify the preparation of personnel in firefighting and rescue units of the State Emergency Service of Ukraine (SES of Ukraine). Methods. Analytical review of scientific publications, experimental data, and online resources on the use of VR and AR systems for firefighter-rescuer training. Results. The study describes domestic training systems (SYM-1, SYM-3, “Ironing Board. Fire”, “Electric Oven”) and highlights the opportunities and advantages of foreign training systems (Fire&Flames, XpertVR, Rescue-Sim, PIXO VR, BullEx Attack, XVR, FLAIM Trainer, 4HelpVR) for integration into the service training system of SES of Ukraine firefighting and rescue units. A classification of modern virtual training systems is proposed, along with pathways for equipping SES of Ukraine units with these technologies. Conclusion. Gamified virtual systems are a key tool for modernizing classroom sessions within the SES of Ukraine service training system. It is recommended to develop a national standard for training systems used in firefighter-rescuer personnel preparation and to equip SES of Ukraine training grounds through international cooperation and grant funding (AFG, SAFER, Polska Pomoc, EU4Business).en_US
dc.language.isouaen_US
dc.publisherВісник ЛДУ БЖД: зб. наук. праць. Львів: ЛДУ БЖД, 2025. №32. С. 165-178.en_US
dc.relation.ispartofseries32;-
dc.subjectгейміфікаціяen_US
dc.subjectтренажери віртуальної реальностіen_US
dc.subjectпідготовка пожежних-рятувальниківen_US
dc.subjectвіртуальна реальність (VR)en_US
dc.subjectдоповнена реальність (AR)en_US
dc.subjectслужбова підготовкаen_US
dc.subjectгасіння пожежen_US
dc.subjectнепридатне для дихання середовищеen_US
dc.subjectgamificationen_US
dc.subjectvirtual reality simulatorsen_US
dc.subjectfirefighter-rescuer trainingen_US
dc.subjectvirtual reality (VR)en_US
dc.subjectaugmented reality (AR)en_US
dc.subjectservice trainingen_US
dc.subjectfire suppressionen_US
dc.subjectnon-breathable environmenten_US
dc.titleАналіз сучасних методів гейміфікації для підготовки пожежних-рятувальниківen_US
dc.title.alternativeAnalysis of modern gamification methods for training firefightersen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:2025

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Parkhomenko_Frys_Visnyk_2025.pdf2.07 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.