Please use this identifier to cite or link to this item:
https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/9394
Title: | СОЦІАЛЬНА ПОЛІТИКА УКРАЇНИ В СФЕРІ ПІДТРИМКИ РОЗВИТКУ ТА НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ |
Other Titles: | SOCIAL POLICY IN STATE SUPPORT FOR THE DEVELOPMENT AND EDUCATION OF CHILDREN WITH SPECIAL NEEDS IN UKRAINE Sotsialna polityka Ukrainy v sferi pidtrymky rozvytku ta navchannia ditei z osoblyvymy potrebamy |
Authors: | Логвиненко, Вікторія Михайлівна |
Keywords: | соціальна політика раннє втручання інклюзивно-ресурсний центр; діти з порушеннями розвитку діти з особливими потребами |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Державне управління: удосконалення та розвиток |
Series/Report no.: | 1; |
Abstract: | Переймаючи світовий досвід, для формування вітчизняної моделі соціальної політики, Україна прагне створити рівні умови для реалізації життєдіяльності своїх громадян. В першу чергу це стосується осіб, що мають обмежені фізичні можливості чи інвалідність, проблема інтеграції яких в соціум залишається актуальною. Метою статті є аналіз соціальної політики України в сфері забезпечення державної підтримки розвитку та навчання дітей з особливими потребами. В цьому контексті розглянуто запровадження послуги раннього втручання та створення інклюзивно-ресурсних центрів. Обидві програми реалізовують загальну мету – сприяння соціальній інтеграції дітей з вадами розвитку використовуючи при цьому спеціальні технології і методи відповідно до специфіки діяльності установи. За результатами дослідження можна констатувати, що державою закладене законодавче та організаційно-технічне підґрунтя для забезпечення права дітей на розвиток та на задоволення освітніх потреб. Зазначено, що нормативно-правове забезпечення потребує подальшого вдосконалення. З’ясовано, що створені мережі раннього втручання та інклюзивно-ресурсних центрів активно розвиваються і важливим завданням залишається залучення до них якомога ширшого кола осіб, які потребують підтримки. Визначено потребу у міжвідомчій взаємодії та узгодженні змісту послуг, що надаються системою раннього втручання (Міністерство соціальної політики) та інклюзивно-ресурсними центрами (Міністерство освіти та науки). Сьогодні діяльність інклюзивно-ресурсних центрів стосується дітей віком від 0 років, які є потенційними учасниками раннього втручання. В областях, в яких наявні дві програми, має місце певне дублювання функцій та перетин в змісті послуг. Звернено увагу на важливість створення механізмів підвищення професійної компетентності фахівців та якості послуг, що ними надаються. |
URI: | http://sci.ldubgd.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/9394 |
ISSN: | 22307-2156 |
Appears in Collections: | 2022 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Логвиненко В_2022.pdf | 189.48 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.