Please use this identifier to cite or link to this item:
https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/10141
Title: | ДЕОНТОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ФАХІВЦІВ ДСНС УКРАЇНИ |
Other Titles: | DEONTOLOGICAL PRINCIPLES OF PROFESSIONAL ACTIVITY OF SPECIALISTS OF THE SES OF UKRAINE Deontolohichni zasady profesiinoi diialnosti fakhivtsiv DSNS Ukrainy |
Authors: | Логвиненко, Вікторія Михайлівна Костишин, Емілія Іванівна |
Keywords: | фахівець ДСНС України професійна етика деонтологія професійний обов’язок |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, В. Ільниць- кий, І. Зимомря]. – Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 49. Том 1. – С.280-284 |
Series/Report no.: | Вип. 49. Том 1.;С. 280-286 |
Abstract: | Професійна діяльність фахівців ДСНС України передбачає роботу в умовах екстремальних, надзвичайних ситуацій і пов’язана з високим ризиком для життя і здоров’я. З огляду на специфіку професії зростає значення моральних мотивів фахівця, які спонукають до діяльності. Мета статті – визначити деонтологічні засади та морально-етичні чинники діяльності фахівців служби цивільного захисту. Проаналізовано сучасні педагогічні моделі формування готовності до професійної діяльності рятувальників та встановлено, що вони передбачають формування компетентностей, пов’язаних з морально-етичною проблематикою. З’ясовано, що для фахівця служби цивільного захисту професійний обов’язок є продовженням морального. Він постає як конкретне практичне завдання, виконання якого зумовлене об’єктивними, суспільними потребами збереження людського життя, благополуччя, стабільної життєдіяльності, матеріальних та природних об’єктів, суспільного блага загалом і навряд чи може бути здійснене кимось іншим. Усвідомлюючи об’єктивний зміст професійних вимог, і, сприймаючи їх як особистий моральний обов’язок, фахівець стає активним суб’єктом, який діятиме згідно із совістю, а не під зовнішнім примусом. Отже, професійна підготовка рятувальників має передбачати деонтологічну складову. Формування відповідної моральної культури вимагає організаційних, методичних перетворень освітнього процесу. Для підвищення рівня моральної культури фахівця ДСНС і формування морально-духовних та аксіологічно-мотивувальних компетентностей необхідно реалізовувати систему заходів із засвоєння моральних знань (норм, вимог) та формувати відповідні переконання і принципи, цінності, практичні навички, що доцільно робити в умовах закладу освіти. Важлива роль в цьому процесі належить педагогу, який здійснює цілеспрямований і опосередкований вплив на здобувачів освіти і повинен бути морально зрілою особистістю. |
URI: | https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/10141 |
ISSN: | 2308-4855 (Print) 2308-4863 (Online) |
Appears in Collections: | 2022 2022 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Логвиненко В_Костишин Е.pdf | 384.63 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.