Please use this identifier to cite or link to this item: https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/12045
Title: ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ РОЗВИТКУ АСЕРТИВНОЇ ПОВЕДІНКИ У ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ УНІВЕРСИТЕТІВ З ОСОБЛИВИМИ УМОВАМИ НАВЧАННЯ
Other Titles: Empirical study of the development of assertive behaviour in acquirers of higher education universities with special learning conditions
Authors: Коваль, Ігор Святославович
Keywords: асертивність
здобувачі вищої освіти
курсанти
специфічні умови навчання
Issue Date: 2023
Publisher: Львівський державний університет внутрішніх справ
Citation: Яремко Р. Я. Коваль І. С. Емпіричне дослідження розвитку асертивної поведінки у здобувачів вищої освіти університетів з особливими умовами навчання. Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія психологічна: збірник наукових праць / головний редактор З.Я. Ковальчук. Львів: ЛьвДУВС, 2023. Вип. 1. 120 с. DOI https://doi.org/10.32782/2311-8458/2023-1-14
Abstract: У статті проаналізовано особливості розвитку асертивності у здобувачів вищої освіти з особливими умовами навчання. Проведено аналіз наукових досліджень щодо поняття асертивності та емпірично досліджено особливості розвитку асертивної поведінки у здобувачів вищої освіти зі специфічними умовами навчання. Так, науковці вважають, що асертивність – це особиста автономія, незалежна від зовнішніх оцінок та впливів, здатність самостійно регулювати свою поведінку та уміння конструктивно знаходити вихід із нестандартних ситуацій у міжособистісних відносинах. З огляду на результати теоретичного аналізу автором було підібрано комплексний психодіагностичний інструментарій, а саме: тест на асертивність (В. Капоні, Т. Новака), методика діагностики домінуючих стратегій захисту у спілкуванні (В. Бойка), методика вивчення самоставлення (С. Пантилеєва). На основі проведеного дослідження отримано такі результати. Досліджувані здобувачі вищої освіти першого року навчання проявляють більш агресивну, емоційно напружену поведінку та поведінку уникнення. Це може бути пов’язане зі зміною середовища проживання, оволодінням нової соціальної ролі здобувача вищої освіти у закладі зі специфічними умовами навчання. Другокурсники ж, на відміну від курсантів першого курсу, проявили більш емоційно та поведінково-сприятливі результати для оволодіння навичок асертивності та, за даними методик, вони частіше користуються патернами асертивної поведінки. Психодіагностичний інструментарій нашого експериментального дослідження психологічних сособливостей асертивності у здобувачів вищої освіти добирався у відповідності до поставлених завдань. Кожна з методик, які ми використали у емпіричній частині нашої статті, підібрана у відповідності до особливостей умов навчання та критеріїв валідності і надійності.
URI: https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/12045
Appears in Collections:2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ РОЗВИТКУ АСЕРТИВНОЇ.pdf399.46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.