Please use this identifier to cite or link to this item: https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/12300
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБабій, Ірина Володимирівна-
dc.contributor.authorКонівіцька, Тетяна Ярославівна-
dc.date.accessioned2023-12-01T13:32:13Z-
dc.date.available2023-12-01T13:32:13Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn2710-4664-
dc.identifier.urihttps://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/12300-
dc.description.abstractУ статті проаналізовано мову українського кінематографа від початку становлення та його вплив на формування національної ідентичности. Зазначено, що саме кіно відігравало одну з найважливіших ролей в осмисленні процесів формування національної ідентичности. Проаналізовано дослідження українських кінокритиків щодо мовного питання укра їнського кіно, які виокремлюють три мовні коди: український, український у поєднанні з російським та суржик замість української мови, тобто макаронічну суміш цих двох мов. Взявши за основу рейтинг 100 найкращих фільмів в історії українського кіно, проаналізовано розвиток українського кінематографа відповідно до культурного розвитку та історичних подій нашої країни та виокремлено три часові періоди: фільми до незалежности України, до початку війни з росією та до повномасштабного вторгнення. На основі аналізу мови фільмів кожного періоду виокремлено чотири мовні групи українського кіно (українська, російська, українська у поєднанні з російською та німе кіно). Зазначено, що український кінематограф є документальним свідченням того, як мову на екрані перетворювали на знаряддя знищення української ідентичности, русифікації; що російський імперіялізм намагався не допускати, щоб українська мова стала основою само ідентифікації українців. Також наголошено на небезпеці використання суржику в україн ському кіномистецтві, оголошення його «новою українською». Зроблено висновок, що позитивні тенденції щодо використання української мови в кіно почали відбуватися лише після Революції гідності та у зв’язку із введенням закону «Про забезпечення функціонування української мови як державної». Закцентовано, що сучас ний кінематограф України мусить активно знімати фільми лише літературною мовою, незалежно про який період ці «фільми говорять».en_US
dc.language.isouaen_US
dc.publisherГельветикаen_US
dc.subjectукраїнська культура, український кінематограф, національна ідентичність, мовні коди, мовна політикаen_US
dc.subjectUkrainian culture, Ukrainian cinematography, national identity, language codes, language policyen_US
dc.titleМОВА КІНЕМАТОГРАФА УКРАЇНИ ЯК ІНСТРУМЕНТ ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ІДЕНТИЧНОСТИen_US
dc.title.alternativeTHE LANGUAGE OF UKRAINIAN CINEMATOGRAPHY AS A TOOL OF NATIONAL IDENTITY FORMATIONen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Конівцька_Бабій (1).pdf2.14 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.