Please use this identifier to cite or link to this item: https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/8441
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛазаренко, Олександр Вікторович-
dc.contributor.authorПархоменко, Володимир-Петро Олегович-
dc.contributor.authorШкарапута, Олександр Вікторович-
dc.date.accessioned2021-07-16T10:32:40Z-
dc.date.available2021-07-16T10:32:40Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://sci.ldubgd.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/8441-
dc.description.abstractВступ. Зростання попиту та використання транспортних засобів на альтернативних видах пального ставить перед людством низку задач, що необхідно вирішувати. Починаючи від розробки та впровадження технологічних процесів та алгоритмів безпечного виробництва, транспортування, зберігання у великих об’ємах елементів живлення (акумуля-торних батарей) та енергоносіїв під високим тиском (резервуарів водню) та закінчуючи процесом кінцевої переробки та можливості повторного використання вищезазначених складових транспортних засобів на альтернативних видах пального. Мета та задачі дослідження. Метою роботи є оцінити готовність пожежно-рятувальних підрозділів до дій за призначенням, а саме – до ліквідації можливих загроз при виникненні (потенційних) надзвичайних ситуацій (НС) на транспортних засобах, що працюють від альтернативних джерелах енергії. Для досягнення поставленої мети необхідно: визначити актуальну групу транспортних засобів на альтернативних видах пального; описати основну небезпеку таких транспортних засобів; розробити відповідні концептуальні (іміта-ційні) моделі дій пожежно-рятувальних підрозділів у випадку дій за призначенням на подібних транспортних засобах. Методи. Для досягнення поставленої мети та задач дослідження було використано теоретичні методи до-слідження, що включали аналіз основних небезпек транспортних засобів на альтернативних видах пального, узагаль-нення отриманих результатів дослідження з подальшою їх систематизацією для досягнення поставленої мети до-слідження. Результати. За результатами літературного огляду було визначено імовірні небезпеки, пов’язані з ліквідацією НС на електричних транспортних засобах (ЕТЗ) та автомобілях на водневому паливі (АВП). З метою забезпечення безпеч-них умов праці та швидкого реагування особового складу пожежно-рятувальних підрозділів на ліквідації імовірних НС було розроблено концептуальні (імітаційні) моделі дій рятувальників на випадок: загрози загорання акумуляторної батареї ЕТЗ, загрози займання резервуарів з воднем в АВП, загрози займання акумуляторної батареї та салону АВП, загрози витоку водню без подальшого горіння. Висновки. Представлені концептуальні (імітаційні) моделі дій особового складу пожежно-рятувальних підрозділів у випадку виникнення імовірних небезпек, пов’язаних з ЕТЗ та АВП, дають наукове підґрунтя для подаль-шого розвитку та розробки системи підтримки та прийняття рішення, яка може бути виражена у вигляді прикладного програмного забезпечення; розробки моделі життєвого циклу проєктів ліквідації НС на транспортних засобах, що працюють від альтернативних джерел енергії.en_US
dc.language.isouaen_US
dc.publisherЛьвівький державний університет безпеки життєдіяльності. Збірнник наукових праць "Пожежна безпека"en_US
dc.relation.ispartofseries38;-
dc.subjectконцептуальна модель дій рятувальниківen_US
dc.subjectавтомобілі на водневому паливіen_US
dc.subjectелектричні транс-портні засобиen_US
dc.subjectнебезпекаen_US
dc.titleРОЗРОБЛЕННЯ МОДЕЛЕЙ ЛІКВІДАЦІЇ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ НА ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБАХ З АЛЬТЕРНАТИВНИМИ ВИДАМИ ПАЛЬНОГОen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ilovepdf_merged (7).pdf2.2 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.