Please use this identifier to cite or link to this item:
https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/13373| Title: | РАЦІОНАЛЬНІ СТРАТЕГІЇ КЕРУВАННЯ ПРИСТРОЯМИ ПЕРЕМИКАННЯ ПЕРЕДАЧ В СХОДИНЧАСТІЙ АВТОМОБІЛЬНІЙ ТРАНСМІСІЇ |
| Authors: | Гащук, Петро Миколайович Гащук, Любоми Петрович |
| Keywords: | Zero Shift фрикціон синхронізатор керування перемиканням перемикання передач сходинчаста автомобільна трансмісія |
| Issue Date: | 2021 |
| Series/Report no.: | 24; |
| Abstract: | Розглядаються загальні принципи й стратегії керування роботою пристроїв перемикання передач в сходи нчастій трансмісії автомобіля. Передбачається, що синхронізація обертання елементів трансмісії під час зміни передач здійснюється за активної участі двигуна, без переривання потоку енергії до колісних рушіїв та з точним відтворенням довільно заданої програми руху автомобіля. Дослідження алгоритмів керування системою «двигун — трансмісія» задля наочності здійснюється на основі аналізу ефективності можливих режимів роботи фрикціо нів. Але насправді ідеться про цілком абстрактний процес, який нема сенсу пов’язувати з конкретним технічним втіленням. За вимірник ефективності процесу править витрата енергії. Береться до уваги те, що: 1) перебіг про цесу перемикання передач визначає режими роботи двигуна, який бере активну участь у здійсненні перемикання, а це позначається на витраті пального; 2) перемикання передач і супутня синхронізація обертових рухів завжди пов’язана з розвіюванням енергії у формі теплоти. З’ясовано, що об’єктивно оцінити ефективність керування процесами перемикання передач можна буде, якщо розглядати їх через призму оптимального керування загалом системою «двигун — трансмісія». Та легко збагнути, що концепція Zeroshift — це за всіма ознаками є втіленням своєрідного «технічного» компромісу на противагу різним формальним компромісам. В цьому випадку процес власне перемикання передач зводиться майже до миттєвого акту зміни передач, що дуже істотно позначиться на принципах загальної теорії оптималь ного керування системою «двигун — трансмісія»: синтез законів керування зведеться до побудови мап перемикання, але при цьому загостриться проблема так званої зацикленості перемикань. |
| URI: | https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/13373 |
| ISSN: | 2708-1389 2078-4643 |
| Appears in Collections: | 2021 2022 |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Раціональні стратегії.pdf | 1.15 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.