Please use this identifier to cite or link to this item: https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/14109
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛитвин, Андрій Вікторович-
dc.contributor.authorФедюк, Галина Зіновіївна-
dc.contributor.authorКухта, Юрій Олександрович-
dc.date.accessioned2024-11-04T20:36:34Z-
dc.date.available2024-11-04T20:36:34Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationЛитвин А. В., Федюк Г. З., Кухта Ю. О. Особливості та переваги дуальної форми здобуття вищої освіти. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. пр. 2024. Вип. 72. С. 125–133. DOI: 10.31652/2412-1142-2024-72-125-133en_US
dc.identifier.issn2412-1142-
dc.identifier.issne-ISSN 2415-8097-
dc.identifier.urihttps://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/14109-
dc.description.abstractВ статті розглянуто переваги і можливості дуальної форми здобуття вищої освіти як симбіозу теоретичної та професійно-практичної складової навчання. При цьому всі необхідні знання здобувач одержує на базі закладу вищої освіти ЗВО, а відпрацьовує їх на підприємстві чи фірмі, з якою співпрацює заклад. Ця система нині реалізується в усіх європейських країнах. Проблема сучасної професійної, у тому числі вищої освіти полягає в тому, що їй бракує практичного наповнення. Дуальна форма передбачає постійний зв’язок закладу освіти з роботодавцем. Підприємства резервують у ЗВО необхідну кількість навчальних місць для майбутніх фахівців. Здобувачі освіти працюють за обраним фахом під час всього періоду професійної підготовки. Авторами розглянуто різні варіанти поєднання навчання та практики: три дні на підприємстві і три – в закладі; зранку – заняття, а після обіду – робота чи навпаки. Залежно від обраної програми і угоди з роботодавцем здобувачі можуть тиждень вивчати теорію, а тиждень напрацьовувати практичний досвід або два місяці відвідувати лекції, а наступні два – працювати, розвиваючи й удосконалюючи одержані вміння та навички. Безперечно, впровадження дуальної форми освіти потребує корегування галузевих стандартів і перегляду освітніх програм, проєктування результатів навчання, які потрібні ринку праці. Затверджена в Україні Концепція підготовки фахівців за дуальною формою здобуття освіти регламентує права, інтереси й зобов’язання закладів освіти, роботодавців і здобувачів. Дуальна освіта дає змогу підготувати здобувачів на мобільних, компетентних, динамічних і досвідчених фахівців, які знають, чого прагнуть досягти. Констатовано, що нові можливості для професійної підготовки. Акцентовано на недоцільно переводити всю професійну освіту на дуальну; це форма освіти для тих, хто спроможний поєднувати навчання та набуття трудового досвіду, крім того не всі спеціалісти можуть реалізовуватись за дуальною формою.en_US
dc.publisherВДПУen_US
dc.relation.ispartofseriesСучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. пр.;72-
dc.subjectпрофесійна підготовкаen_US
dc.subjectдуальна форми здобуття вищої освітиen_US
dc.subjectдуальна освітаen_US
dc.subjectзаклади вищої освітиen_US
dc.subjectздобувачі вищої освітиen_US
dc.titleОсобливості та переваги дуальної форми здобуття вищої освітиen_US
dc.title.alternativeFeatures and advantages of the dual form of higher educationen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ст_Литвин_А_Федюк_Г_Кухта_Ю_Суч_інф_техн_72_2024.pdf569.04 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.