Please use this identifier to cite or link to this item:
https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/14109
Title: | Особливості та переваги дуальної форми здобуття вищої освіти |
Other Titles: | Features and advantages of the dual form of higher education |
Authors: | Литвин, Андрій Вікторович Федюк, Галина Зіновіївна Кухта, Юрій Олександрович |
Keywords: | професійна підготовка дуальна форми здобуття вищої освіти дуальна освіта заклади вищої освіти здобувачі вищої освіти |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | ВДПУ |
Citation: | Литвин А. В., Федюк Г. З., Кухта Ю. О. Особливості та переваги дуальної форми здобуття вищої освіти. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. пр. 2024. Вип. 72. С. 125–133. DOI: 10.31652/2412-1142-2024-72-125-133 |
Series/Report no.: | Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. пр.;72 |
Abstract: | В статті розглянуто переваги і можливості дуальної форми здобуття вищої освіти як симбіозу теоретичної та професійно-практичної складової навчання. При цьому всі необхідні знання здобувач одержує на базі закладу вищої освіти ЗВО, а відпрацьовує їх на підприємстві чи фірмі, з якою співпрацює заклад. Ця система нині реалізується в усіх європейських країнах. Проблема сучасної професійної, у тому числі вищої освіти полягає в тому, що їй бракує практичного наповнення. Дуальна форма передбачає постійний зв’язок закладу освіти з роботодавцем. Підприємства резервують у ЗВО необхідну кількість навчальних місць для майбутніх фахівців. Здобувачі освіти працюють за обраним фахом під час всього періоду професійної підготовки. Авторами розглянуто різні варіанти поєднання навчання та практики: три дні на підприємстві і три – в закладі; зранку – заняття, а після обіду – робота чи навпаки. Залежно від обраної програми і угоди з роботодавцем здобувачі можуть тиждень вивчати теорію, а тиждень напрацьовувати практичний досвід або два місяці відвідувати лекції, а наступні два – працювати, розвиваючи й удосконалюючи одержані вміння та навички. Безперечно, впровадження дуальної форми освіти потребує корегування галузевих стандартів і перегляду освітніх програм, проєктування результатів навчання, які потрібні ринку праці. Затверджена в Україні Концепція підготовки фахівців за дуальною формою здобуття освіти регламентує права, інтереси й зобов’язання закладів освіти, роботодавців і здобувачів. Дуальна освіта дає змогу підготувати здобувачів на мобільних, компетентних, динамічних і досвідчених фахівців, які знають, чого прагнуть досягти. Констатовано, що нові можливості для професійної підготовки. Акцентовано на недоцільно переводити всю професійну освіту на дуальну; це форма освіти для тих, хто спроможний поєднувати навчання та набуття трудового досвіду, крім того не всі спеціалісти можуть реалізовуватись за дуальною формою. |
URI: | https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/14109 |
ISSN: | 2412-1142 e-ISSN 2415-8097 |
Appears in Collections: | 2024 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ст_Литвин_А_Федюк_Г_Кухта_Ю_Суч_інф_техн_72_2024.pdf | 569.04 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.