Please use this identifier to cite or link to this item: https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/14126
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛитвин, Андрій Вікторович-
dc.contributor.authorКоломієць, Алла Миколаївна-
dc.contributor.authorФедюк, Галина Зіновіївна-
dc.date.accessioned2024-11-04T22:05:17Z-
dc.date.available2024-11-04T22:05:17Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationЛитвин А., Коломієць А., Федюк Г. Формування культури безпеки життєдіяльності здобувачів вищої освіти. Актуальні питання гуманітарних наук. 2023. Вип. 70, т. 1. С. 363–370. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863/70-1-56en_US
dc.identifier.issn2308-4855 (Print)-
dc.identifier.issn2308-4863 (Online)-
dc.identifier.urihttps://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/14126-
dc.description.abstractДля успішного переходу країни до сталого розвитку необхідно змінити ставлення кожної особистості до безпечної поведінки, для чого потрібне суттєве регулювання суспільної свідомості. Відповідно до потреб підготовки людини до безпечної життєдіяльності в педагогічній теорії та практиці ведеться активний пошук шляхів і засобів виховання культури безпеки у молодого покоління. Завдання української вищої освіти – використовуючи сукупність педагогічних впливів сформувати і розвинути культуру безпечної життєдіяльності у майбутніх фахівців різного профілю. З урахуванням дефініцій «культура безпеки», «культура безпеки життєдіяльності» та її структурних компонентів у статті визначено напрями формування культури безпеки життєдіяльності здобувачів закладів вищої освіти у межах сучасної безпекової парадигми. Відзначено основні рівні формування культури безпеки життєдіяльності – індивідуальний, колективний і суспільно-державний. Виявлено завдання вищої освіти в площині безпеки і заходи щодо формування культури безпеки життєдіяльності здобувачів. Становлення високої культури безпеки потребує неперервної підготовки, у процесі якої фахівець має сформувати особистісну культуру безпечної життєдіяльності та поведінки в надзвичайних ситуаціях. Освіта при цьому має реалізувати випереджувальний характер, що дозволяє соціуму перейти від пріоритету захисту від впливу надзвичайних ситуацій до запобігання їх виникненню, усунення причин загроз, гарантування безпеки власної життєдіяльності. Необхідно перейти на компетентнісну модель навчання, істотно збільшивши обсяг практичної складової за рахунок практикумів, лабораторних робіт, психологічних тренінгів та ін. У цьому випадку будуть сформовані поведінкові стереотипи, що гарантуватимуть безумовне дотримання безпеки в умовах загроз соціальному та природному середовищу.en_US
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»en_US
dc.relation.ispartofseriesАктуальні питання гуманітарних наук;Вип. 70, т. 1-
dc.subjectпрофесійна підготовкаen_US
dc.subjectздобувачі вищої освітиen_US
dc.subjectкультура безпеки життєдіяльностіen_US
dc.subjectрівні культури безпекиen_US
dc.titleФормування культури безпеки життєдіяльності здобувачів вищої освітиen_US
dc.title.alternativeFormation of life safety culture for higher education applicantsen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ст_Литвин_А_Коломієць_А_Федюк_Акт_проб_гум_наук_2023.pdf619.52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.