Please use this identifier to cite or link to this item:
https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/16831| Title: | Інституційні механізми протидії терористичній діяльності та забезпечення системи безпеки |
| Authors: | Тарадуда, Дмитро Віталійович Помаза-Пономаренко, Аліна Леонідівна |
| Keywords: | публічне управління державна політика інституційні механізми антикризові механізми антитерористична діяльність терористичні загрози надзвичайні ситуації система безпеки національна безпека публічна безпека цивільна безпека інформаційна безпека кібератаки критична інфраструктура органи влад |
| Issue Date: | 2025 |
| Publisher: | Київ: Видавництво ТОВ «ДКС Центр» |
| Citation: | Електронний збірник наукових праць «Державне управління: удосконалення та розвиток». 2025. – № 10 |
| Series/Report no.: | 2025. № 10; |
| Abstract: | Визначено необхідність впровадження системного підходу з метою забезпечення розвитку механізмів протидії тероризмутасистеми безпеки. Ефективна протидія терористичній діяльності повинна функціонувати як злагоджена система з науково обґрунтованимизаходами, процесами перевірки, механізмами реагування та зворотного зв’язку. Запропонованоалгоритм упровадження механізмів протидії тероризму, що (алгоритм) визначає ланцюг дійвід ініціального етапу до етапу валідаціїта навчання. При цьому блоку «Верифікація»відведено одне з визначальних місць, що покликаний забезпечити підвищення точності рішень, з одночасним дотриманням правових норм і міжнародних стандартів. Крім того, наполягається на особливій ролі блоку навчання та попередження, що з огляду на значний таймлайн у їх реалізації потребують першочергового впровадження. Зважаючи на комбінаторність інституційних механізмів протидії тероризму та забезпечення системи безпеки, акцентовано на важливості міжвідомчої координації як ключового чинника у підвищенні ефективності роботи цих механізмів. Інституційна співпраця між СБУ, Держспецзв’язку, ДСНС, місцевою владою та іншими зацікавленими акторами має базуватися на правових актах, SLA-протоколах і роботі координаційних центрів. Розробка централізованого аналітичного хабу для обробки інформації про потенційні загрози дозволить оптимізувати спрямування ресурсів і оперативні дії. Окремо розглянуто питання збалансування системи безпеки та дотримання прав людини в умовах терористичних загроз. Визнано доцільність актуалізації увагина профілактичних заходах щодозапобігання тероризму. Превентивний блок алгоритму протидії має охоплювати інструментарійборотьбиз неналежним врядуванням, підвищення кібергігієни,зміцнення захисту критичної інфраструктурита ін. Наголошується на значенні спеціальної підготовки персоналу для оперативного реагування на терористичну діяльність. Регулярні навчання, симуляції надзвичайних і кризових ситуацій,перевірка відповідних протоколів дій сприяють скороченню часу прийняття рішень і вдосконаленню координації між відомствами. |
| Description: | The need to implement a systemic approach is identified to ensure the development of counterterrorism mechanisms and the security system. Effective counterterrorism should function as a coherent system with scientifically sound measures, verification processes, response mechanisms and feedback. An algorithm for implementing counterterrorism mechanisms is proposed, which (the algorithm) determines the chain of actions from the initial stage to the validation and training stage. At the same time, the “Verification” block is given one of the defining places, which is designed to ensure increased accuracy of decisions, while complying with legal norms and international standards. In addition, the special role of the training and warning block is emphasized, which, given the significant timeline for their implementation, require priority implementation.Given the combinatorial nature of institutional mechanisms for countering terrorism and ensuring the security system, the importance of interdepartmental coordination as a key factor in increasing the efficiency of these mechanisms is emphasized. Institutional cooperation between the SBU, the State Service for Special Communications, the State Emergency Service, local authorities and other interested actors should be based on legal acts, SLA protocols and the work of coordination centers. The development of a centralized analytical hub for processing information about potential threats will allow optimizing the allocation of resources and operational actions.The issue of balancing the security system and respecting human rights in the face of terrorist threats is separately considered. The feasibility of updating attention to preventive measures to prevent terrorism is recognized. The preventive block of the countermeasure algorithm should include tools for combating improper governance, improving cyber hygiene, strengthening the protection of critical infrastructure, etc. The importance of special training of personnel for an operational response to terrorist activity is emphasized. Regular training, simulations of emergency and crisis situations, and verification of relevant action protocols contribute to reducing decision-making time and improving coordination between departments. |
| URI: | https://nayka.com.ua/index.php/dy https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/16831 |
| Appears in Collections: | 2025 |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| 58.Інституційні механізми протидії терористичній діяльності та забезпечення системи безпеки.pdf | 413.94 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.