Please use this identifier to cite or link to this item: https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/7548
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛазаренко, Олександр Вікторович-
dc.contributor.authorПархоменко, Володимир-Петро Олегович-
dc.contributor.authorСукач, Роман Юрійович-
dc.contributor.authorБілоножко, Богдан-
dc.contributor.authorКусковець, Антон Сергійович-
dc.date.accessioned2021-01-07T20:24:08Z-
dc.date.available2021-01-07T20:24:08Z-
dc.date.issued2020-12-
dc.identifier.urihttp://sci.ldubgd.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/7548-
dc.description.abstractПоступовий та невпинний розвиток джерел альтернативної енергії та постійна боротьба людства з надлишком викидів парникових газів призвела одночасно й до розвитку транспортних засобів на альтернативних джерелах енергії. Вже сьогодні набувають все більшої популярності транспортні засоби, що працюють виключно на електриці і практично безпечні для екології. Серед різноманіття транспортних засобів, що працюють на електриці необхідно окремо виділити транспортні засоби які для отримання електроенергії використовують стиснений водень. Автомобілі на водневому паливі (АВП) вже широко використовуються в США, Німеччині, Японії та інших країнах світу, а уряди країн постійно розширюють та розвивають відповідну інфраструктуру для них. З огляду на специфічну будову АВП та пожежну небезпеку водню оперативно-рятувальні підрозділи повинні бути готові до можливих сценаріїв розвитку надзвичайної ситуації (НС) пов’язаної з АВП та можливими небезпеками. В роботі проаналізовано базову будову АВП та визначено основні сценарії можливих (НС), а саме: пожежа або вибух паливних резервуарів з воднем; витікання, горіння водню з паливопроводів (резервуару) під високим тиском; факельне горіння водню під високим тиском; витікання водню в приміщенні (гараж, закритий паркінг) без подальшого горіння. Подальший літературний огляд імовірних небезпек для особового складу аварійно-рятувальних підрозділів задіяних на ліквідацію визначених сценаріїв НС показав, що: під час горіння АВП найбільш імовірне факельне горіння водню (температура полум’я може досягати 2000 0С), також можливий вибух балонів з воднем або газоповітряної суміші зі значним радіусом дії; витікання водню в приміщенні може спричинити його руйнування за досить короткий проміжок часу (близько 15 секунд), та/або отруєння (асфіксію) людей внаслідок різкого пониження концентрації кисню. Проведений аналіз та узагальнення існуючих знань щодо потенційної небезпеки АВП, електроавтомобілів дає обґрунтовані підстави стверджувати, що нормативно-правова база щодо будівництва та облаштування систем безпеки наземних та підземних автопаркінгів, місць скупчення подібного автотранспорту не адаптована під реалії сьогодення. Одночасно з тим наступні дослідження повинні бути спрямовані на оцінку імовірних ризиків виникнення подібних надзвичайних ситуацій.en_US
dc.publisherЛьвівький державний університет безпеки життєдіяльності. Збірнник наукових праць "Пожежна безпека"en_US
dc.relation.ispartofseries;37-
dc.subjectводеньen_US
dc.subjectавтомобілі на водневому паливі (АВП)en_US
dc.subjectгасіння АВПen_US
dc.subjectнебезпека АВПen_US
dc.titleКОНСТРУКТИВНІ ОСОБЛИВОСТІ ТА НЕБЕЗПЕКА АВТОМОБІЛІВ НА ВОДНЕВОМУ ПАЛИВІen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ilovepdf_merged (2).pdf1.75 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.