Please use this identifier to cite or link to this item: https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/15625
Title: ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ АДАПТАЦІЇ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ДО НАВЧАННЯ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ
Other Titles: PSYCHOLOGICAL CHARACTERISTICS OF UNIVERSITY STUDENTS ADAPTING TO STUDYING UNDER MARTIAL LAW
Authors: Коваль, Ігор Святославович
Яремко, Роман Ярославович
Пасічник, Софія Вікторівна
Keywords: адаптація
фрустраційні стани
тривожні переживання
стрес
психологічна стійкість
життєстійкість
вмотивованість
психотравмуючий вплив
зовнішні і внутрішні ресурси
емоційна гнучкість
психоедукація
Issue Date: 13-Dec-2024
Publisher: Львівський державний університет безпеки життєдіяльності
Citation: Коваль І. С., Яремко Р. Я., Пасічник С. В. Психологічні особливості адаптації здобувачів вищої освіти до навчання в умовах воєнного стану. Наукові записки Львівського державного університету безпеки життєдіяльності. Педагогіка і психологія. 2024. № 2 (4). С. 109–115
Abstract: Сучасній молоді в умовах стрімкого розвитку різноманітних сфер життя доводиться докладати більше зусиль до самовдосконалення і процесу навчання, ніж це було декілька років тому. Відповідно до наявних реалій від здобувачів вимагається долати збільшені навантаження. Особливим ускладнен ням на сьогоднішній день в Україні є війна, яка сприяє розладам адаптації або зниженню можливості виробити ефективні адаптивні стратегії, які б допомагали справлятися з усіма наявними труднощами, які створили, як і нові вимоги сучасного світу, так і реалії життя під час повномасштабної війни. В опи саних кризових соціальних і економічних умовах конструктивність і успішність соціально-психологіч ної адаптації є визначним компонентом, який впливає на подальший розвиток суспільства. Коли три ває повномасштабна війна в Україні, основними пріоритетами молодих людей стала допомога країні і безпека. Через це навчальна діяльність у деяких своїх проявах може мати меншу актуальність. Але очевидними є ті факти, що по завершенні війни і зараз, коли вона триває, нам потрібні нові фахівці, які володіють важливими для певної галузі знаннями, які є вмотивованими виконувати обрану роботу і покращувати становище країни. Тому для нас є важливим, щоб молодь була включена в освітній про цес, навчалася й успішно справлялася з вимогами, які цей процес висуває. А щоб цього досягнути, ми маємо чітко визначити, з якими труднощами стикаються здобувачі і як ефективно за короткий час їх нейтралізувати. За допомогою аналізу різноманітних наукових джерел стосовно сутності та видів адаптації нам вда лося з’ясувати, що ця тема є актуальною, тому що в епоху активних змінних процесів, які відбуваються в зовнішньому світі та можуть мати дестабілізуючий характер, саме адаптивний потенціал особистості визначає можливості людини пристосуватися до цих нових умов. Зараз під час навчання в універси тетах здобувачам вищої освіти необхідно навчитися будувати адаптивну траєкторію розвитку особис тості і своїх можливостей адаптуватися до нових викликів, тому що це суттєво допоможе бути ефек тивнішими під час освітнього процесу. Вивчення поняття адаптації з різних наукових поглядів дозволяє зробити висновок, що цей процес є важливим не лише в контексті особистісних внутрішніх змін, а ще й працює як механізм соціалізації, зміни власного середовища, або як здатність на нього впливати, тим самим будуючи так звану взаємоадаптацію.
URI: https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/15625
Appears in Collections:2024



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.