Please use this identifier to cite or link to this item:
https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/16809| Title: | РОЗВИТОК ПУБЛІЧНО-ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРСТВА У СФЕРІ КРИТИЧНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ: СВІТОВИЙ І ВІТЧИЗНЯНИЙ ДОСВІД |
| Other Titles: | DEVELOPMENT OF PUBLIC-PRIVATE PARTNERSHIP IN THE FIELD OF CRITICAL INFRASTRUCTURE: GLOBAL AND DOMESTIC EXPERIENCE |
| Authors: | Тарадуда, Дмитро Віталійович Помаза-Пономаренко, Аліна Леонідівна |
| Keywords: | публічне управління державна політика публічно-приватне партнерство державно-приватне партнерство критична інфраструктура громадський порядок публічна безпека сталий розвиток |
| Issue Date: | 2024 |
| Publisher: | ПРИЧОРНОМОРСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ ЕКОНОМІКИ ТА ІННОВАЦІЙ |
| Citation: | Науковий журнал "ПУБЛІЧНЕ УПРАВЛІННЯ І АДМІНІСТРУВАННЯ В УКРАЇНІ" |
| Series/Report no.: | Випуск 44; |
| Abstract: | Аргументовано визнати одним з основних завдань для України у короткостроко вій перспективі – забезпечення розвитку публічно-приватного партнерства (ППП) у найважливіших сферах суспільної життє діяльності з метою унеможливлення виявів соціального невдоволення з боку громадян і заощадження бюджетних коштів. Серед таких сфер вітчизняний законодавець визначив ті, що виконують життєво важ ливі функції для держави та суспільства, формуючи критичну інфраструктуру, а саме: сектор безпеки й оборони; фінансовий і банківський сектори; енергетичну сферу; сферу державного управління; систему охо рони здоров’я; транспортну сферу та ін. Аналіз наукової літератури в межах обраної проблематики дослідження дав підстави стверджувати, що за кордоном відсутнє уніфіковане визначення секторів критичної інфраструктури. З’ясовано, що найбільш поширеним є секторальний підхід, що впро ваджується і в Україні. Визначено, що її зако нодавство у сфері критичної інфраструк тури розроблено з урахуванням досвіду Литви та Республіки Польща. Виявлено, що значна частина об’єктів критичної інф раструктури в Україні та світі перебуває у приватній власності, тому доцільно забез печувати сталий розвиток ППП у цій сфері. Це має забезпечити нові робочі місця, заоща дження бюджетних коштів держави та її регіонів, стимулювання інвестиційно-інно ваційної діяльності тощо. Установлено, що, незважаючи на позитивні тенденції в Україні щодо організаційно-правого регулювання розвитку ППП, наявна низка проблемних питань у цій сфері, які потрібно вирішувати паралельно із питаннями безпеки. Інакше одні проблеми потягнуть за собою інші (соціальну апатію, хаос, невдоволення або кризу). Уважаємо, що вирішення проблемних питань у сфері ППП знаходиться, зокрема, у правовій площині, і передбачає розробку та впровадження методики оцінювання проєк тів ППП у сфері критичної інфраструктури України. Доведено, що основу цієї методики має становити об’єктивний інституцій ний підхід, покликаний унеможливити вияви корупції у сфері ППП та підвищити інсти туційну спроможність держави. Наполяга ється, що перспективним у цьому плані для України є врахування відповідного досвіду реалізації ППП у Канаді, яка визнається як взірцева країна щодо розвитку ППП у най важливіших сферах суспільної життєдіяль ності. |
| URI: | https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/16809 |
| ISSN: | 2663-5259 |
| Appears in Collections: | 2024 |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| 50.Розвиток публічно-приватного партнерства у сфері критичної інфраструктури світовий і вітчизняний досвід.pdf | 3.8 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.